הפגנת פעילי מפלגת העבודה מול הקריהדוברות העבודה-גשר

צה"ל הכריז הערב (שני) על גבעת קומי אורי הסמוכה ליצהר שטח צבאי סגור. מדובר במאחז ממנו נזרקו אבנים על חייל גולני שנפצע קל. למעט תושבי המקום, אין אפשרות להגיע לאזור.

בחדשות 13 דווח כי כעשרה יהודים המתגוררים סמוך ליצהר השליכו הערב אבנים לעבר לוחמי משמר הגבול שהובאו לגזרה כדי לתגבר את הכוחות שהותקפו בימים האחרונים.

לוחמי מג"ב השליכו שני רימוני הלם לעבר המתפרעים שנמלטו מהמקום.

מוקדם יותר פנה יו"ר מפלגת העבודה-גשר, עמיר פרץ, ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת גבי אשכנזי, בבקשה לכנס בדחיפות את ועדת החוץ והביטחון ולקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו.

במכתב ששיגר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון אשכנזי, כתב פרץ: "יש להתייחס לאירועים אלה שהינם חוזרים ונשנים כטרור במלוא מובן המילה וככאלה – לטפל בהם בהתאם ולגדוע אותם באיבם ללא פשרות".

לטענת פרץ תגובת צה"ל ומערכת הביטחון הינה הכרחית, "אך אינה מספיקה נוכח הרפיון בהתנהגות הממשלה והעומד בראשה. אודה לך אם תזמן לדיון גם את רה"מ ושר הביטחון בנימין נתניהו, וכן, תודיע על תאריך מידי כך שנערך כראוי למפגש חשוב זה", הוסיף יו"ר העבודה-גשר.

מהיישוב יצהר יצאה הודעת גינוי חריפה לתקיפת החיילים. "היישוב רואה את התנהלות הנערים ותקיפת חיילי צה"ל כשערורייה ובושה", נמסר. "מזכירות היישוב הגדירה כללי התנהגות ברורים, כתנאי סף לנוכחות בני נוער במרחב יצהר והגבעות. אנו משקיעים זמן ומשאבים רבים מאוד כדי לסייע להתפתחות הגבעות, תוך מתן אוזן קשבת לבני הנוער, במקסימום מאמץ לפעול ברגישות ולגשר על פערים מובנים בתוך מציאות מורכבת".

"קווים אדומים אלו הוצפו על ידינו שוב ושוב במפגשים ושיחות, אך לצערנו הרב האירוע החמור ממחיש כי הם לא מקבלים ביטוי במציאות", הוסיפו במזכירות היישוב. "משכך, אנו דורשים מהנערים לעזוב את יצהר, ועד להודעה חדשה, מסירים לחלוטין את חסות היישוב מנוכחותם כאן, על כל המשתמע מכך".