אליזבת וורן
אליזבת וורןצילום: רויטרס

הסנאטורית אליזבת וורן, אחת המועמדות המובילות של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, קראה להעניק את הסיוע הכספי לישראל רק בתנאי שתופסק הבנייה בהתיישבות ביהודה ושומרון.

בנאום שנשאה בשבת האחרונה התייחסה וורן גם לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. "נתניהו אומר כי הוא ימשיך לפתח את ההתיישבות בגדה המערבית, אבל ההצהרה הזו איננה מובילה אותנו לכיוון של 'הסכם שתי מדינות לשני עמים'".

"המדיניות הרשמית של ארצות הברית היא תמיכה בפתרון שתי המדינות, אבל ישראל פועלת בצורה המנוגדת לתפיסה זו, מה שגורם לכך שהכל נמצא על השולחן", הוסיפה וורן.

וורן היא לא המועמדת הדמוקרטית הראשונה שיוצאת בגלוי נגד ממשלת ישראל ומדיניותה בנוגע לאיו״ש וכלפי הפלסטינים. המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברני סנדרס התייחס בשנה שעברה להתפרעויות בגבול עזה וצייץ בטוויטר: ״הרג מפגינים פלסטינים על ידי כוחות ישראליים בעזה הוא טראגי. הזכות להפגין עבור עתיד טוב יותר ללא מענה אלים שייכת לכל האנשים".

עוד הוסיף סנדרס כי "בינתיים, עזה סובלת ממשבר הומניטרי. ארצות הברית חייבת לקחת תפקיד פעיל יותר בסיום המצור על עזה ובסיוע לפלסטינים ולישראלים לבנות עתיד שמוסכם על כולם".