פרופ' עוזי רבי שוחח עם אילה חסון על המצב המתוח בלבנון ועל ההפגנות ברחובות ביירות: "יש כאן ארומה אירופאית, מרגישים את ההקשר למחאה בצרפת".

"התופעה שמתרחשת כעת היא מאוד מעניינת. בימים האחרונים מי שיושב מול המקלדת ורואה את הסרטוני יוטיוב מגלה שפע של מהלכים פנטסטיים ומעוררי דמיון. מה שקרה לפני שמונה-תשע שנים במזרח התיכון עם האביב הערבי – לא ייסוג לאחור. כששליט ערבי לוחץ יותר מדי את הציבור שלו, הוא יקבל אותו בכיכרות והם יקראו להדחת המשטר".

ראינו אתמול תמונות מאוד חזקות בחדשות. הצעירים הלבנונים נראים יותר מתוחכמים ועדכניים.

"יש כאן ארומה אירופאית ומרגישים את ההקשר למחאה בצרפת. רואים ברחובות המון צעירים לבנונים פטריוטים שמבקשים להחזיר את לבנון לימים של פעם. בתוך לבנון יושב כיום גנב סמוי בשם נסראללה שכולל את חיזבאללה ואת איראן שיחד עושים בלבנון הפרד ומשול ולכן הם הפכו לחלק מהבעיה עבור האזרחים".

כמה המחאה הזאת נגד נסראללה היא אותנטית ואפקטיבית?

"המחאה הזו היא מחאה אותנטית מאוד. גם הנוצרים, גם השיעים, גם הסונים באים בטענות לנציגי העדות שלהם. הציבור אומר כעת לסעד אל חרירי, שבא עם תוכנית הבראה כלשהי, שזה מעט מדי ומאוחר מדי. אנחנו כאן בדינאמיקה אחרת. הלב עם המפגינים אך השכל הישר רואה את המהומות ברחובות שכנראה יובילו לשינויים קוסמטיים בלבד".