בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

קצין הכנסת ניצב יוסי גריף יצמיד אבטחה לח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, החל מהרגע שבו יקבל מנשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה הבאה.

לאחר קבלת המנדט, האחריות על אבטחתו של גנץ תועבר ממשטרת ישראל למשמר הכנסת, ואז הוא יאובטח.

יו"ר כחול לבן גנץ אמר הבוקר (שלישי) כי הוא אופטימי בנוגע לסיכוייו להרכיב ממשלה חדשה. "התחושה על הכיפאק. גמרנו אימון בוקר עכשיו ונלך לעמל היום", אמר גנץ לכתבים מחוץ לביתו. ''הכול בסדר. אנחנו אופטימיים תמיד, זו שיטת חיים".

נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להעניק את המנדט לגנץ בימים הקרובים, לאחר שאמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא הצליח להרכיב ממשלה חדשה בישראל.

בתוך כך נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחר את ראשי מפלגות בלוק הימין-חרדים. זו תהיה הפגישה הראשונה של נתניהו עם ראשי המפלגות, לראשונה מאז שהחזיר את לנשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה החדשה.

הפגישה תתקיים בשעות הצהריים בלשכת ראש הממשלה, והוזמנו אליה ראשי סיעות ש"ס, יהדות התורה, הימין החדש והבית היהודי-האיחוד הלאומי. מטעם הליכוד צפויים להשתתף השרים זאב אלקין ויריב לוין, ראשי צוות המשא ומתן הקואליציוני של המפלגה.

מנהלים מו"מ עם גנץ כגוש של 55 מנדטים

מוקדם יותר היום הבהירה שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד כי סיעת הימין החדש נשארת בבלוק מפלגות הימין ולא תנהל משא ומתן עצמאי עם ''כחול לבן''.

''אם נוזמן לפגישה עם גנץ בוודאי שנבוא אך נבהיר לגנץ שחבל על בזבוז הזמן וכדאי להתחיל לנהל משא ומתן מול נציגות הגוש", כתבה שקד בחשבון הטוויטר שלה.

היא הדגישה: ''הימין החדש לא ינהל משא ומתן עצמאי. בחירות נוספות הן דבר מיותר ומזיק, אלברט איינשטיין הגדיר שיגעון שחוזרים על פעולה שוב ושוב ומצפים לקבל תוצאה שונה".