סניף של רשת 'מייסיס' בניו יורק
סניף של רשת 'מייסיס' בניו יורקצילום: iStock

רשת 'מייסיס' האמריקנית, המוכרת כמעט לכל חובב אופנה, התחייבה בפני האגודה ההומנית בארה"ב להפסיק למכור ולשווק פרוות עד לסוף שנת 2020.

במהלך השנה הקרובה הרשת תפסיק בהדרגה למכור פרוות ולתת שירות ניקוי עבורן. גם בתי כלבו אחרים שבבעלות הרשת, כמו בלומינגדייל, יהיו כפופים להחלטה.

ג'ף גנט, היו"ר והמנכ"ל של חברת 'מייסיס' הסביר את המהלך. "בשנתיים האחרונות אנו עוקבים מקרוב אחר מגמות הצרכנים והמותגים, מקשיבים ללקוחות שלנו ולקולות העולים מהם נגד שימוש ומכירת פרוות. המותגים הפרטיים שלנו כבר נעשים ללא שום שימוש בפרווה ועל כן הצעד הבא היה מתבקש".

"לצד הערכים ההומניים שאנחנו נר לרגליהם, אנו נשארים מחויבים לספק אופנה עילית ורבת ערך ללקוחות שלנו ונמשיך להציע אלטרנטיבות נכונות יותר לפרוות", הוסיף גנט.

קיטי בלוק, נשיאת ומנכ"לית האגודה ההומאנית של ארה"ב בירכה על ההחלטה. "הודעה זו תואמת את עמדותיהם של אינספור צרכנים בשוק שאינם מעוניינים בפרוות בשל הסבל שנגרם לבעלי החיים. מדובר הצעד שמקרב אותנו ליום שבו שום בעל חי לא יסבול כתוצאה מצורך בפרוות".

רשת 'מייסיס' נחשבת לאחת מהרשתות הגדולות בארה"ב. מחזור המכירות שלה עומד על קרוב ל-25 מיליארד דולרים והיא מעסיקה כ-130 אלף עובדים.

מטעמה ותחת מותגים נוספים שרכשה פועלים ברחבי ארה"ב כ-680 חנויות כלבו ב-43 מדינות. היא גם מפעילה שלושה אתרי מכירות גדולים למותגים השונים שלה.