השר אקוניס בוושינגטון: "ישראל במרכז ההתעניינות העולמית"דוברות

בוושינגטון נפתח השבוע הביתן של סוכנות החלל הישראלית והתעשייה האווירית שמוצג בקונגרס החלל העולמי ה-IAC.

את הביתן הישראלי חנכו שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, אבי בלסברגר, ראש סוכנות החלל הישראלית ועפר דורון, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית.

בביתן הישראלי מוצגים דגמים נבחרים של מוצרים מתעשיית החלל הישראלית הענפה בהם: חללית בראשית, לווין ונוס, לוויין BGUSAT, לווייני דוכיפת, חליפת ההגנה מקרינה של חברת Stemrad, מעבדה לניסויים במיקרו כבידה של חברת ספייס פארמה, דגם של לווין ספייס דרון, לווין חברת NSL Comm, שעון לאיתור חללי של ניצולים של חברת מוביט ועוד.

השנה, זוהי השנה ה-70 של הקונגרס ומציגות בו כ-150 סוכנויות חלל ותעשיות חלל מובילות מרחבי העולם. את ישראל מייצגים כ-40 ישראלים, ביניהם נציגי התעשיות השונות, האקדמיה, סוכנות החלל הישראלית ובוגרי אוניברסיטת החלל הבינלאומית שתוצרי לימודיהם יוצגו בכנס.

הערב (רביעי) המשיך השר אקוניס לניו ג'רזי שם הוא עתיד לקדם לקדם הסכם מדעי וטכנולוגי חדש ומעודכן בין שתי המדינות, עם פוטנציאל אדיר לשיתוף פעולה ביניהן.

השר אקוניס סיפר כי "ישראל עומדת במרכז ההתעניינות העולמית לקידום שיתופי פעולה במדע וחדשנות. הביתן הישראלי בוועידה השנתית של תעשיית החלל הבינלאומית היא הזדמנות מצוינת, שמרכזת עשרות מדינות, לחשוף אליהן את תעשיית החלל המפוארת שלנו ועימה עשרות פיתוחים טכנולוגיים".