אריק פינגרהאט
אריק פינגרהאטצילום: JFNA

כמעט שנה עברה מאז אותו יום שבת בבוקר, בו אירע הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג שבארה"ב, הנחשב למתקפה האנטישמית הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית.

שנה אחרי הטבח המזעזע, הקהילות היהודיות של צפון אמריקה מבקשות מההנהגה הישראלית ומזרחי ישראל להצטרף לאירוע הזיכרון, לזכר נטבחי פיטסבורג ובין היתר לשתף ולתמוך ברשתות החברתיות השונות בתכנים שהוכנו במיוחד לרגל יום זיכרון זה, אותם ניתן למצוא באתר מיוחד שהוקם לצורך כך.

בשעה שתים עשרה בלילה שבין ראשון לשני, בדיוק שנה לאחר הרצח, תתכנס הקהילה היהודית של פיטסבורג לטקס זיכרון, אשר יועבר גם בשידור חי בפייסבוק עבור אלה שלא יוכלו להיות במקום אך ירצו לחלוק כבוד עם אחיותינו ואחינו בארה"ב ובכל העולם.

מרק ווילף, יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אמר כי "אל לנו להפוך לחברה קהת חושים ובמיוחד בכל הנוגע למתקפות טרור שמובילות למעגל האין סופי של מוות המיותר וחסר כל היגיון. עלינו להתמקד במה שאנחנו הכי טובים בו, עשיית הטוב, ובנייה ושימורה של קהילה חזקה ויציבה, המקרבת בני אדם שונים".

אריק פינגרהאט, יו"ר ונשיא ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA), הוסיף כי "דבר לא יוכל להחזיר את הזמן לאחור ולמחוק את מה שאירע לפני שנה בפיטסבורג – אך אנו כחברה, יכולים לבחור לעמוד ביחד, חזקים יותר, נחושים יותר ובכך להפגין את החוסן האדיר שלנו".