אסיר בכלא
אסיר בכלאצילום: ISTOCK

עמותת עתים פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הפנים אריה דרעי וליו"ר המנהל האזרחי תא"ל רסאן עליאן בבקשה לסייע לגר הצדק הכלוא ברמאללה.

ד', תושב הרשות הפלסטינית, נכלא לאחר שהתגייר בבית דין רבני והפך ליהודי. הוא עבר את תהליך הגיור אצל הרב ניסים קרליץ זצ''ל, הספיק לקבל את תעודת הטבילה אך לא את תעודת הגיור ונחטף על-ידי הרשות הפלסטינית. הוא יושב בכלא מזה 15 יום ועובר התעללות קשה.

"תושב חברון במקור, שעבר גיור בבית דינו של הרב נסים קרליץ זצ"ל בבני ברק נלקח לתחנת המשטרה בחברון ומאז הוא עצור שם כבר למעלה משבועיים. כמו כן דווח על פגיעה אלימה בו, לרבות שריפת ידיו ורגליו", כתב עו"ד אלעד קפלן - מנהל 'עתים'.

הוא הוסיף, "דאגה לשלומם של יהודים הנתונים בצרה ובשביה הינה לא רק חובה מוסרית אלא גם חובה חוקתית, שמעוגנת בהוראות חוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי. כאשר נשללת החירות הבסיסית של יהודי בשל יהדותו והצטרפותו לעם היהודי, על מדינת ישראל חלה החובה לפעול ולהגן על חייו, שלומו וזכויותיו. במקרה דנן חובה זו הינה קיום מצוות פדיון שבויים ומצוות אהבת הגר בדיבור אחד".

"יצוין כי השבוע נפטר הרב נסים קרליץ זצ"ל, שעל פי הפרסומים ערך את הגיור. הרב קרליץ הרבה במהלך חייו לסייע למתגיירים וקיים בהידור את הציווי "וגר לא תונה ולא תלחצנו". אין ספק כי צוואתו של הרב הינה לסייע לכל יהודי הנמצא בשביה ולמנוע פגיעה בגר צדק שבא בחיק העם היהודי. אנא שמעו את קול זעקת אחינו", סיכם קפלן.