אורי מקלב
אורי מקלבצילום: הלל מאיר/TPS

בשל מחסור תקציבי החליט משרד החינוך על ביטול פרויקט "בית הספר של החגים" במוסדות החינוך בימי החנוכה.

מדובר בחמישה ימים בהם התקיימה מסגרת לימודית מלאה ללא תוספת תשלום.

המחסור התקציבי נובע בין היתר בשל הפלונטר הפוליטי בה מצויה ישראל וממשלת המעבר הארוכה. כדי לממן את העלויות לפרוייקט זה יאלצו הורי הילדים לממן זאת מכיסם, דבר אשר יכביד על ההורים המשלמים גם כך סכומים גבוהים מידי חודש לבתי הספר.

לאור כך פנה חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) בשאילתה לשר האוצר משה כחלון ולשר החינוך הרב רפי פרץ בכדי לדעת האם בכוונתם לטפל בסוגיה חשובה זו ומה עתידים משרדי האוצר והחינוך לעשות בכדי להפעיל את התוכניות החשובות הללו למרות המצב הנתון בממשלה בימים אלו.

"מזה מספר שנים מפעיל משרד החינוך בכל מוסדות החינוך את פרויקט 'בית הספר של החגים' אשר מעניק לילדים בגני הילדים ובכיתות עד ג' מסגרות לימודיות במוסדות החינוך בימי חופשת החנוכה", כתב מקלב בפנייתו והוסיף כי מדובר "בדבר אשר תרם רבות מחד להמשך לימודי התלמידים ומאידך סייע רבות להורי התלמידים בימי חופשת החנוכה".

"לאחרונה פורסם כי הוחלט להעביר את היעוד התקציבי לצרכים אחרים במשרד ואלו התוכנית לא תתקיים בימי החנוכה הקרבים".

"אציין", כותב מקלב בשאילתה, "כי ברשויות מקומיות רבות נערכו להפעלת המסגרות בחנוכה הקרוב ואין ספק שבמידה והתוכנית לא תצא לפועל ע"י משרד החינוך, מסגרות אלו יהיו אלו הוצאות משמעותיות עבור ציבור ההורים הנמנה על שכבות הביניים והשכבות החלשות אשר אין ידם משגת לממן הוצאות אלו מכיסם, נתון אשר ישליך על טובתם ושלומם של התלמידים".