ח"כ עידית סילמן
ח"כ עידית סילמןצילום: ערוץ 7

חברת הכנסת לשעבר עידית סילמן נבחרה השבוע לתפקיד יו"ר מרכז ''הבית היהודי'', וכבר פועלת במרץ לפתיחת השורות במפלגה לקראת הבחירות הבאות לכנסת.

סילמן שדוחפת לאיחוד מלא של מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, פועלת לכך שהרשימה תכיל דתיים מכל גווני הרצף.

בשיחה עם ערוץ 7 אמרה סילמן כי ''לקראת הבחירות הבאות לכנסת יש הרבה שאלות שנצטרך לחשוב עליהן - הולכים שוב במסגרת בלוק ימינה? עם האיחוד הלאומי? ואם מאחדים את כל הנציגות הפוליטית של המגזר הדתי אז עושים פריימריז לכולם?''.

סילמן מדגישה כי בסופו של דבר הציונות הדתית צריכה להתרכז בבית פוליטי אחד, יחד עם זאת הבית הזה חייב להכיל את כל סוגי הדתיים. ''אי אפשר לקחת חרד''לים ולא להביא את הצד הליברלי ונשים.

''הרשימה הנוכחית לא מייצגת את המיינסטרים", היא קובעת. ''אנחנו צריכים להביא את הליברלים. מלבד ההתיישבות ביו"ש, אנחנו צריכים להרחיב את סל היעדים שלנו - חינוך, יהדות תפוצות ועוד''.

בנוגע לפלונטר הפוליטי והיעדר ממשלה קבועה, סילמן מקווה שגנץ וליברמן יאפשרו הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד, כאשר נתניהו הוא הראשון ברוטציה - ''והבית היהודי-האיחוד הלאומי הם חלק חשוב בתוך הממשלה''.

בממשלה כזו, היא מסבירה, ''לא יתעסקו בנושאים של ימין ושמאל או דת ומדינה, אלא יתעסקו בדברים חשובים אחרים כמו חינוך ובריאות, ויתנו חוסן ביטחוני וכלכלי לעם ישראל''.