רפי פרץ
רפי פרץצילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך ויו"ר המל"ג, הרב רפי פרץ, בירך הבוקר (ראשון) את 313,600 הסטודנטיות והסטודנטים הפותחים היום את שנת הלימודים האקדמית ב-61 המוסדות האקדמיים בישראל.

"האקדמיה במדינת ישראל נמצאת בקידמת הבמה העולמית, והיא מהווה עמוד תווך לחברה, הכלכלה, הביטחון והחינוך בישראל", ציין פרץ בפוסט בפייסבוק.

שר החינוך הוסיף, "60% מכלל הסטודנטים הינן נשים וחל גידול משמעותי במספר הסטודנטיות הלומדות הנדסה ומדעי המחשב. זוהי מגמה מבורכת".

בהמשך בירך השר פרץ על פתיחת הפקולטה לרפואה באריאל, "השנה גם יפתח בית הספר החדש לרפואה באוניברסיטת אריאל עם 70 סטודנטים ו-54 חברי סגל בכיר. זהו יום מרגש ומכונן עבור כל אזרח במדינת ישראל".

פרץ לא שכח גם להזכיר את חלקו של קודמו בתפקיד, השר בנט, במהלך, "המאבק לא היה פשוט ובהזדמנות זו אני רוצה להודות לשר החינוך לשעבר נפתלי בנט שקידם את הנושא. אריאל היא עיר ככל הערים והאוניברסיטה באריאל היא חלק בלתי נפרד מהאוניברסיטאות בישראל ובע"ה גם הפקולטה לרפואה כחלק בלתי נפרד מבתי הספר לרפואה בישראל".

"האקדמיה היא גם כלי מצוין גם לצמצום פערים, ישנו גידול תוך ארבע שנים של מעל 8,000 סטודנטים המגיעים מיישובים באשכולות חברתיים-כלכליים נמוכים, והן בעליה משמעותית במספר הסטודנטים הלומדים במוסדות אקדמיים במחוזות דרום- צפון. כמו כן, לראשונה מעל 50,000 סטודנטים מהמגזר הערבי גידול של 100% תוך עשור, וגידול של 35% במספר הסטודנטים יוצאי אתיופיה תוך חמש שנים. העתיד של מדינת ישראל נמצא באקדמיה, נמשיך לפתח ולהשקיע בהשכלה הגבוהה בישראל! שיהיה בהצלחה לכולם", חתם פרץ.