אלוף יצחק בריק
אלוף יצחק בריקצילום: עדן מולדבסקי, משרד הביטחון

נציב קבילות חיילים לשעבר, אלוף (מיל') יצחק בריק, מתריע במאמר שפרסם באחרונה בבלוג האינטרנטי "ייצור ידע" מפני האיום האיראני על ישראל תוך שימת דגש על איום הטילים.

"על פי מקורות זרים בעלי אמינות גבוהה," כותב בריק במאמרו, "לחיזבאללה יש כ- 130 אלף טילים בכל הגדלים, יותר מ- 10,000 מתוכם הם רקטות כבדות וטילים ארוכי טווח, בהם כירורגיים ומתבייתים, עם דיוקים של בין מטר אחד ל-30 מטר, בטווחים של בין 350 ק"מ (יאחונט - טיל שיוט) ועד 750 ק"מ (זולפיקאר - מגבול טורקיה-סוריה עד אילת), מהסוגים פאתח-110, פאתח-313, יאחונט, זולפיקאר עם ראשי קרב של בין 300 ק"ג ל-750 ק"ג".

"לאף אחד בעולם אין היום מענה מבצעי נגד כמות כזו של טילים. מספיקים 1,000 טילים כאלה כדי להפוך את המדינה לאזור אסון; וזה רק חלק קטן מהטילים שיעופו על ישראל מאיראן", קובע בריק.

בניגוד לדברי קצינים בכירים בשנים האחרונות, בריק רואה באיום הטילים איום קיומי, גם אם מסוג חדש, "מדובר באיום קיומי מסוג חדש. אין צורך בכיבוש מדינת ישראל. די להפוך אותה לאזור אסון, שלא ניתן לחיות בו. מדינת ישראל לא פיתחה בעשר השנים האחרונות שום אמצעי ראוי, היכול לעמוד מול קצב של מעל 1500 טילים, שיפלו ביום על העורף הישראלי".

לטעמו של בריק, מתחדדת כיום הבנה במשרד הביטחון, גם אם באיחור, כי "כיפת ברזל" לא תוכל לעמוד בקצב הטילים שיפלו על ישראל, ויש לפתח כהמלצת מומחים פתרונות מבוססי לייזר.

"היום נפל האסימון בצה"ל ובמשרד הביטחון על הצורך המידי בתותח לייזר, להתמודד מול האיום הטילי של האויב, שכיפת ברזל לא נותנת לכך מענה; וגם לא טילי החץ, שעלותם גבוהה מאוד ואי אפשר להצטייד בכמות מספקת מהם, אל מול מאות אלפי הטילים העומדים מולנו. זה קורה אחרי שאיבדנו עשר שנים יקרות. הגענו למצב, שמדינת ישראל שבוייה בידיהם של קיצוניים שיעים ואסלאמיסטים, שיכולים להחליט - בעיתוי המתאים להם - מתי להנחית עלינו מכה קשה מנשוא", טוען בריק.

את מאמרו חותם בריק בביקורת נוקבת על הדרג הפוליטי, ובכללו יוצאי מערכת הביטחון: "הפוליטיקאים שלנו - כמו נירון קיסר שהמשיך לנגן כשרומי עלתה בלהבות - ממשיכים במלחמות האגו; והאיום החמור על ביטחונם של אזרחי המדינה עובר מעל ראשם. הם משקיעים מליונים בקמפיינים כדי שנבחר בהם; ולאחר בחירתם, כאשר הם יושבים על הכיסאות בכנסת, הם עוסקים בעצמם ולא בעמם, מועלים באמון בוחריהם. אם הם לא יתעשתו, זה יהיה מרשם בטוח להתרסקות!"