שלט החוצות
שלט החוצותצילום: יח"צ

קבוצת "הליכודניקים החדשים" יצאה בקמפיין חדש, בדיגיטל ובשלטי חוצות, הקורא לבכירי המפלגה לוותר על גוש ה- 55 ולאפשר את הקמתה המיידית של ממשלת אחדות לאומית.

לטענתם, קריאה זו זוכה לתמיכה של מצביעי הליכוד, כפי שמראה סקר שנערך על ידי הקבוצה השבוע (מצורף) ע"י מכון Kantar ומראה על תמיכה עקבית בממשלת אחדות ובויתור על גוש ה- 55 בתמורה להקמת ממשלה כזו.

למעשה, 57 אחוזים ממציעי הליכוד תומכים בהקמת ממשלה שתתבסס קודם כל על הליכוד וכחול לבן בעוד שרק 30 אחוזים מתנגדים.

בקבוצת "הליכודניקים החדשים" טוענים כי התעקשות על הגוש הינה 'בגידה' ברצון המצביעים. "הליכוד וכחול לבן צריכים לסגור את קווי היסוד של הממשלה קודם כל, ועל בסיסם יצטרפו מאוחר יותר מפלגות נוספות. קריאה זו מלווה בקמפיין דיגיטל וסדרה של שלטי חוצות הקוראים לחברי הליכוד להצטרף לעצומה בנושא".

בפוסט בעמוד הפייסבוק הסביר היום ניר הירשמן, מראשי הליכודניקים החדשים, את המהלך: "אנחנו ליכודניקים, לא גושניקים. פרק המטרות של חוקת הליכוד הוא מסמך ליברלי, שאין בינו ובין מצעי מפלגות "הגוש" דבר וחצי דבר מעבר לברית אינטרסים של חשודים בפלילים. נראה את ליצמן מסכים לאיסור על אפליה על רקע מין, או את סמוטריץ' חותם על איסור אפליה על רקע גזעי. נראה אותם ואת דרעי מסכימים על 'הבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חרות הפרט', כל אלה חלקים מחוקת הליכוד. הם לא יסכימו כי אלה לא הערכים שלהם. אלה הערכים שלנו, חברי תנועת הליכוד. עניין נוסף הוא גודל וכמות ההשפעה של הליכוד בממשלת האחדות החדשה. אנחנו לא צריכים להתחלק במספר התיקים, ראשי הוועדות והתקציבים עם מפלגות נוספות, שמצביעינו לא הצביעו עבורן".

עוד הוסיף הירשמן, "הקמת ממשלת אחדות לאומית בראשות הליכוד היא האינטרס העליון של מדינת ישראל. כרגע אנחנו בשיתוק- אי אפשר להשקיע בכלכלה, בביטחון, אי אפשר להעביר חוקים וליצור רפורמות. אי אפשר לשפר את מערכת הבריאות או להקצות תקציבים לחינוך. אנחנו נהרסים כאן, והפוליטיקאים משחקים בגושים. הגיע הזמן שנפסיק את משחקי האגו ושנחזור לנהל את המדינה".