מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בני משפחתו של מרדכי אוחיון ז"ל, אשר לדבריהם שילם בחייו על אי הנגשת מערת המכפלה, פנו הבוקר (שני) במכתב נרגש לראש הממשלה בבקשה להנגיש את המערה לזכרו.

במכתב סיפרו בני המשפחה, "אבינו היקר מרדכי (מוטי) אוחיון ז"ל היה תושב קרית ארבע ועבד במועצת קרית ארבע מעל 40 שנה. בשנים האחרונות עקב פציעה ובעיות בריאותיות לצערנו הוא נזקק לכסא גלגלים. למרות המגבלות והקשיים הוא ניסה להמשיך לחיות את חייו כרגיל ככל שיכל".

לדבריהם, "אחד מהדברים שמאוד כאבו לו זה חוסר ההנגשה במערת המכפלה. מרגע שאבינו היה על כסא גלגלים נמנע ממנו להיכנס למערת המכפלה שכן היא אינה נגישה לנכים בעליל".

"לפני שנה וחצי יצר איתנו קשר התאגיד שרצה לעשות כתבה גדולה על חוסר ההנגשה במערה. ואכן אבינו בא במיוחד לצילומים אלו על מנת שהמצוקה תיראה ואולי יצליח לחולל שינוי בנושא כאוב זה. במהלך השידורים הוא אף ניסה לעלות אך מעד עם כסא הגלגלים והתהפך. אבינו הובהל לבית החולים שם אושפז חודשים רבים ולצערנו בסוף תקופת האישפוזים הוא נפטר", ציינו.

"אבינו מעולם לא התחרט על כך שניסה לעזור בהנגשת מערת המכפלה לנכים", הדגישו בני המשפחה ושטחו את בקשתם, "כבוד ראש הממשלה הנושא הזה בידיים שלך במשך שנים רבות, ההחלטה כעת האם לאשר מיידית את הנגשת המערה מונחת אך ורק לפתחך ועל שולחנך".

"למען מאות אלפי הנכים ולמען זכרו וכבודו של אבינו מרדכי ז"ל. אנא חתום על ההחלטה המאשרת את ההנגשה. אנחנו בטוחים שזה רצונו של אבינו היקר ששילם בחייו על חוסר ההנגשה והעוול המוסרי הזה. בברכת חזק ואמץ, בני משפחת אוחיון", חתמו בני המשפחה.