מעמד תרגול ניסוך המים במקדשחיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

שיאים חדשים נרשמו מתחילת חודש תשרי במספר העולים להר הבית לעומת חודש תשרי אשתקד, בתרגולי עבודת המקדש בחג הסוכות ובמעמד שירת הלווים.

במטה ארגוני המקדש מסכמים בסיפוק רב את תקופת החגים לאחר שנספרו מתחילת שנת תש"פ 5,844 כניסות יהודים להר הבית.

מספר זה הוא שיא העולים להר הבית בתקופה זו בשנים האחרונות. כך למשל, בתקופה זו אשתקד עלו להר הבית 4,702 איש ואישה.

המשטרה אפשרה עליות של קבוצות המוניות, בנות מאה יהודים כל אחת. העולים דיווחו על התקדמות מרשימה גם ביחס האישי בהר הבית ועל עליות נינוחות ורגועות, מלאות תפילות, הלל, הושענות, קריאות בתורה בעל פה, ואף השתחוויות, לולבים וערבות - לרוב ללא אירועים חריגים.

אירוע "תרגול ניסוך המים במקדש" התקיים השנה לראשונה במבוא הכניסה לרחבת הכותל המערבי. במעמד רבים ועל דגם מזבח שהוצב לפנים משער האשפות, תרגלו כהנים בבגדי כהונה וכלי שרת, את מצוות הניסוך הייחודית לחג הסוכות. יחד עם ההמון החוגג ששאבו את המים מבריכת השילוח, הם עלו בשירה ובריקודים את מעלות עיר דוד.

ראש ישיבת המקדש, הרב ישראל אריאל, שניהל את מעמד תרגול ניסוך המים, זימן את הכהנים לשאת את ידיהם והם בירכו את האלפים בברכת כהנים בידיים חשופות. לאחר שהכהן המומחה הרב ברוך כהנא הדגים את ניסוך המים, פצח הקהל הרב בשירה שמחה והקפות המזבח בערבות. במטה ארגוני המקדש בירכו את מפקדי המחוז והמרחב במשטרה, על האישורים התקדימיים ועל שיתוף הפעולה להצלחת האירוע בעיצומו של החג.

אירוע שיא נוסף נחל הצלחה. במעמד "שירת הלויים", בהפקת ענק של החברה לפיתוח הרובע היהודי בשיתוף 'מזמור' ו'מכון המקדש', תרגלו מאות לויים שירה למרגלות שערי חולדה של הר הבית.

גם בצעדת ירושלים זכתה הכמיהה למקדש לביטוי תקדימי, בצעדה של כלי המקדש ודגלי מקדש לאורך רחובות ירושלים. המארגנים, מהמדרשה לידע המקדש, דיווחו על תגובות נלהבות של קהל הצועדים. כל זאת לצד הפעלות חג נוספות והצגת דגמי מקדש באפרת ובמיני ישראל.

בכניסה להר הבית הקימה מנהלת עולי הר הבית סוכה גדולה לרווחת העולים כהלכה. כיבוד קל הוגש לעולים במשך כל ימי החג ביוזמת מטה ארגוני המקדש.

דובר מטה ארגוני המקדש, אסף פריד, מציין: "בין ששת אלפי העולים להר הבית בחודש תשרי ובחג הסוכות, נצפו המונים שלראשונה בחייהם עלו להר הבית. הם למדו את ההלכות, טבלו והתכוננו כראוי ועלו לשמוח לפני השם, בראשות עשרות מגדולי הרבנים וראשי ישיבות הר עציון והר ברכה, קרית ארבע, עתניאל ועוד".