משפרים את איכות החיים
משפרים את איכות החייםצילום: דוברות מתפ״ש

המנהל האזרחי, בהובלת יחידת איכות הסביבה, החל לפני כשבועיים בפרויקט ראשוני לטיפול במי עקר הנוצרים כתוצאה מהזיתים הנקטפים בעונת המסיק.

במסגרת הפרויקט, סיפק המנהל האזרחי מיכליות לאיסוף מי העקר לכ-11 בתי בד בנחל שכם - כאשר באמצעותן מי העקר שייאספו יועברו למתקנים לטיהור שפכים וכן יפוזרו באדמות חקלאיות.

יש לציין כי מי העקר עלולים להוביל לנזק סביבתי, לסתימת מתקנים לטיהור שפכים ואף לפגיעה בדגה שבנחלים. עם זאת, בפיזור נכון, מי העקר יכולים להועיל לתפוקת היבול ולאיכותו.

עד היום פעלה יחידת איכות הסביבה על מנת למנוע את שפיכתם של כ-1,300 קוב מי עקר לנחל שכם ולנחל אלכסנדר.

פעילות מרכזית נוספת התקיימה במהלך חול המועד סוכות במגוון נחלים ביהודה ושומרון, כמו גם בנחל שכם ובנחל תאנים. במסגרתה, פעלו עובדי המנהל האזרחי בשיתוף עם מקביליהם הפלסטינים לטובת ניקוי הפסולת שהצטברה בנחלים לקראת עונת החורף. הודות לפעילות, נמנעה הצטברות של פסולת אשר הייתה עלולה לזרום בנחלים בעקבות הגשמים ולהוביל לנזקים סביבתיים.

כמו כן, לנוכח השריפות שנגרמו באזור ריחן בתקופה האחרונה כתוצאה מפעילות של אתרים בלתי חוקיים ועל מנת למנוע את המשך השריפות - החלה יחידת איכות הסביבה בפעילות מרוכזת בת שלושה ימים. בפעילות שהסתיימה בסוף השבוע שעבר, פעל המנהל האזרחי לחסימת האתרים ולתפיסת המשאיות, אשר הובילו פסולת לאתרים אלו.

קצין מטה איכות הסביבה במנהל האזרחי, בני אלבז, מסר: "אני גאה על היכולת של יחידת איכות הסביבה במנהל האזרחי לשפר את איכות החיים של תושבי האיזור. בתקופה האחרונה, היינו עדים לניסיונות רבים ובלתי חוקיים לפגיעה בסביבה באזור יהודה ושומרון. על כן, יחידת איכות הסביבה הפעילה את כל הכלים שברשותה - כולל קידום פרויקטים רבים, במטרה ברורה למגר את התופעות הפסולות הללו. אנו נמשיך ונפעל ללא לאות במטרה למנוע כל פגיעה באיכות הסביבה ובאיכות חייהם של כלל תושבי האזור״.