ארז בן סעדון, יקב טורא
ארז בן סעדון, יקב טוראצילום: יחצ

יום אחרי הפרסום על הגניבה הגדולה ממטעי הזיתים של יקב טורא, משדר בעליו, ארז בן סעדון, אוירה של 'עסקים כרגיל'.

"זה לא מקרה טרור חקלאי ראשון שנתקלנו בו, כבר ספגנו בעבר גניבות, ניסיונות הצתה, חיתוך של צינורות ופעם אחת ביום הכיפורים הגיעו ורוקנו את כל החלקה שלנו. אנחנו נתגבר על זה ונמשיך הלאה. יש לנו עוד חלקות וזו שנה ברוכה ויש הרבה זיתים על העצים. הנזק הוא כואב ומרגיז אבל כמובן לא שובר אותנו", אומר בן סעדון בראיון לערוץ 7.

הוא מספר כיצד גילה את דבר הגניבה. "חבר שנסע על כביש 60 הבחין מזוית העין בגנבים, למרות שהם נכנסו לעומק החלקה שלנו. הוא נכנס לבדוק מה קורה שם וגילה את הערבים באמצע המסיק. הם התחננו שלא נקרא למשטרה והציעו תשלום אבל כמובן שקראנו למשטרה שעצרה אותם. לאט לאט הבנו שהסיפור הזה התרחש במשך כמה ימים, הם מסקו כמעט את כל החלקה ומדובר בנזק לא קטן".

לשאלה האם לדעתו מדובר באופן מכוון בניסיון ערבי לפגוע בחלקה יהודית הוא עונה, "היה להם גם ברור שהם גונבים מיהודים. יש חלקות סמוכות של ערבים והם בחרו דווקא בחלקה שלנו".

האם הוא לוקח גניבות מסוג זה בחשבון? "אנחנו לוקחים הרבה דברים בחשבון אבל זה לא משהו שנמצא בתחשיבים הכלכליים שלנו. הרבש"צים של האזור וצה"ל מאוד מסייעים לנו בניסיון להימנע מהנזקים הללו כמה שיותר. אם אני חוזר מירושלים בלילה אני נכנס ועושה סיבוב בשטח וגם באור יום. אבל זה משהו שקורה בכל הארץ, כל החקלאים היהודים רווים טרור חקלאי-לאומני".

"המדינה והמשטרה כולם צריכים לעשות משהו כדי להפסיק את הדבר הזה כבר. זה בלתי נסבל", מסכם בן סעדון.