מנדלבליט ושי ניצן
מנדלבליט ושי ניצןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלחו הערב (שלישי) לפרקליטת מחוז תל אביב, ליאת בן ארי, מכתב תמיכה בעקבות דברי שר המשפטים אמיר אוחנה.

במכתב, שהופנה לכל הפרקליטים במחוז, נכתב, "אנו מביעים צער עמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנות כלפיכם, ולצערנו רק הולכות ומתגברות בימים אלה. יש לשנינו אמון מלא בכם. התעלמו מההתקפות, ההשמצות וההכפשות".

מוקדם יותר הערב כינס שר המשפטים אמיר אוחנה מסיבת כעיתונאים במהלכה תקף בחריפות את אנשי הפרקליטות המטפלים בתיקי ראש הממשלה וכינה אותם "פרקליטות שבתוך הפרקליטות".

אוחנה טען כי אותם אנשי פרקליטות הצליחו "באמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר לבסס את התפיסה כי מתחוללת כאן מלחמת בני אור בבני חושך שבה הפרקליטות מגינה בגופה על הציבור בפני נבחריו".

"מקהלה של עיתונאי חצר ופרשנים מטעם ומציגה את התהיות ככפירה בשלטון החוק. הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור רבים כשהציבור משוכנע שמדובר בניקוי ארוות", הוסיף אוחנה.

"איש כמעט לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובתקשורת. הזיכויים תמיד הגיעו מאוחר מדי. כדי לסלק שר משפטים שלא מצא חן בעיני המערכת נשלפו תיקים מן ההקפאה והודלפו מהם פרטים, זאת כדי שהפוליטיקאים שסומנו יזכרו שהחרב תמיד מעל ראשם", האשים אוחנה.

שר המשפטים טען כי הגורמים העוסקים בחקירת ראש הממשלה הפכו את עצמם לשחקנים פוליטיים, "קובעים את סדר היום בהתאם לסדר היום הפוליטי, והופכים לשחקן פוליטי".

לדבריו, הוא הציע לקיים בדיקת פוליגרף על מנת לאתר את המדליפים של חומרי חקירות ראש הממשלה, אך נתקל בסירוב.

"אדוני היועמ"ש, היו כאן עשרות ואולי מאות הדלפות וכל עבירה כזאת נושאת עונש של 3 שנות מאסר, איך יכול להיות שהפרקליטות אומרת שאי אפשר לחקור?", תהה

"שמעתי על שביתת הפרקליטים, ציין אוחנה, "מפני מי הם מבקשים הגנה, מנשיא המדינה? משר המשפטים? או מהשופטת גרסטל? אסור לפגוע בשום פרקליט, אך הביקורת באה כי הוגדשה הסאה. שואלים איך שר המשפטים יכול לומר דברים כאלה על המערכת עליה הוא אמון, ואני שואל איך שר המשפטים יכול להחריש?".