קמפיין נגד לשון הרע במשחק הנבחרות הוותיקותדודי קפלר. צילום תמונה: אלן שיבר

תחת הכותרת "משחק השלום", נערך אמש משחק כדורגל בין "אגדות כדורגל" - וותיקי הנבחרות של ישראל וברזיל. המשחק התקיים באצטדיון סמי עופר בחיפה.

חדי העין זיהו שבתחילת המשחק, כאשר השחקנים נעמדו לשירת ההמנונים והתאספו לתמונות קבוצתיות, השחקנים והילדים שעמדו איתם החזיקו דגלונים קטנים. על כל דגלון היו את שני דגלי המדינות - ישראל וברזיל - ובאמצע את המילים 'לשון הרע לא מדבר אליי' בעברית ובפורטוגזית.

הדגלונים האלו הם חלק מהקמפיין הגדול 'לשון הרע לא מדבר אליי' שמוכר לרבים בעיקר בזכות הצמידים הצבעוניים המוכרים שמטרתם להגביר מודעות נגד דיבור לשון הרע.

"מטרת הפרויקט זה להביא למודעות שלשון הרע זה דבר הכי גרוע לנו כחברה", אומר לערוץ 7 דוד הלפרין, ממובילי הקמפיין, "הפרויקט התחיל בעברית וכעת הוא מופיע ב-12 שפות שונות".

"אני מיודד עם איש העסקים שהביא את הנבחרת הברזילאית לארץ", מסביר הלפרין, "אז הצעתי לו לחשוף את הנבחרת לקמפיין החשוב הזה כדי להפיץ את הבשורה גם בברזיל. ששם אגב,חילקנו צמידים ברוב בתי הספר".

"הכרנו את הצוות הברזילאי", ממשיך ומספר הלפרין, "יצרנו איתם קשר ועשינו שיתוף פעולה. הם דיברו עם השחקנים על הערך של זהירות מלשון הרע, ועל הצורה שבה מתייחסים ללשון הרע ביהדות".

הלפרין מקדם את הפרויקט עם דודי קפלר שמסייע בהפצת הקמפיין בארץ ובעולם. השניים מספרים שהשחקנים שמחו לענוד את הצמידים ולעמוד עם הדגלונים. "יש לזה כוח מאוד מיוחד כששחקנים כאלה מניפים דגל חשוב של מלחמה בלשון הרע".