אוניברסיטת בר אילן
אוניברסיטת בר אילןצילום: דוברות

באוניברסיטת בר אילן מתנערים מדבריו של ד"ר מרדכי קידר אמש (שלישי) בהפגנה בפתח תקווה, ולפיהם לא יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין ז''ל.

"הנהלת אוניברסיטת בר אילן מגנה בכל תוקף את הדברים של ד"ר קידר. הדברים נאמרו על דעתו בלבד ואינם מייצגים את האוניברסיטה ואנשיה. אנו סבורים שאין מקום להתבטאויות מסוג זה בחברה הישראלית", נמסר מבר אילן.

בהמשך הודיעה האוניברסיטה כי היא משעה את ד"ר קידר מייצוג, ולכן הוא לא ישתתף בשבוע הבא בכנס שייערך בדרום אמריקה.

גם ראש הממשלה נתניהו הסתייג לחלוטין מנאומו של קידר בהפגנה שנועדה להביע תמיכה בנתניהו. "ראש הממשלה מגנה את דברי ההבל ביחס ליגאל עמיר, רוצחו של יצחק רבין ז"ל, נמסר מטעמו.

קידר אמר בנאומו בכיכר גורן כי יגאל עמיר ככל הנראה לא האדם שרצח את ראש הממשלה המנוח. "לפני 24 שנים קרה הרצח של יצחק רבין ראש הממשלה ז"ל, והניסיון להסתיר את מה שקרה אז נמשך עד היום הזה", אמר קידר.

"האשמת הימין ממשיכה עד היום הזה. ואיך אני יודע שזו השתקה? 25 שנה הייתי בחיל המודיעין. ראיתי עשרות אלפי מסמכים שכתוב עליהם 'סודי ביותר'".

"למה 'סודי ביותר'? ביטחון מקורות, לא לשרוף מקורות. גם מסמכים לא חשובים - 'סודי ביותר'. גבירותיי ורבותיי - חלקים גדולים מחקירת רצח רבין נמצאים עד היום כמסמכים סודיים ביותר".

לדברי קידר, "האדם שרצח את רבין היה אדם שראשי התיבות של שמו הן י"ר. מי שעמד מאחורי העניין הזה הוא כנראה פוליטיקאי מוביל, שרצה לחסל את רבין מכיוון שהוא רצה לצאת מהסכמי אוסלו".

"אני קורא מכאן להסיר את הכותרת השקרית 'סודי ביותר' מעל המסמכים שלא משתלבים עם התאוריה שהימין רצח את רבין. 24 שנים שהימין ואוניברסיטת בר אילן מוכפשים, בגלל מה שאולי לא יגאל עמיר עשה. הוא יושב בכלא בבידוד, למה בבידוד? כדי שלא יגיד את האמת לאף אחד. גבירותיי ורבותיי, מכאן לחקירה האמתית על רצח רבין".

נאומו של קידר עורר סערה וגרר מתקפה משמאל. ח"כ סתיו שפיר אמרה כי ''ביבי תומך בהפגנה שאחד מנואמיה טען שיגאל עמיר לא רצח את רבין. מפתיע שהרוצח בעצמו עוד לא הוזמן לשלוח נאום מהכלא כדי לגבות את טענת נתניהו על רדיפת מערכת האכיפה את "הימין".

''אין מוסר או קו אדום. איזה אמון אפשר לבנות עם ביבי? המשימה הכי חשובה היא להרחיק את האיש המסוכן הזה מכל מוקדי הכוח", הוסיפה.

ח"כ עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה, הגיב: ''נתניהו ותומכיו שוב עולים למרפסת בכיכר ציון. הפה הוא של קידר, האוירה היא אווירת נתניהו. לקח הרצח לא נילמד וההסתה נמשכת. לא ניתן יד לשכתוב ההסטוריה על ידי אותו המחנה שההסתה שהוביל הביאה לרצח. העבודה בראשותי תמשיך להלחם על דרך רבין, ולהביא תקוה עם דגל השלום לצד דגל הצדק החברתי''.