שלמה ארצי
שלמה ארציצילום: משה שי, פלאש 90

סערת ערב ההתרמה של הרב פירר: הזמר שלמה ארצי אמר כי ''הדרת הנשים'' במופע ההצדעה לאגודת ''עזרא למרפא'' לא היתה על דעתו וכי בכוונתו לשכנע את הרב אלימך פירר לשנות זאת.

"רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב התרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו, למעשה מדיר נשים", כתב ארצי.

לדבריו, "כל חיי שרתי והופעתי על במות עם נשים ואף כתבתי דואטים רבים אותם שרתי עם זמרות..
אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כל אחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו".

מוקדם יותר הודיע המוזיקאי אלון עדר כי החליט לפרוש ממופע המחווה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב עדר: "אתמול בערב הבנתי שנשים לא יופיעו באירוע ההתרמה של עמותת 'עזרה למרפא' שהתנדבתי להופיע בו. אני מעריך מעומק ליבי את פועלם של הרב ושל העמותה שאפילו עזרה לי באופן אישי בעבר, אבל אותו לב אינו מאפשר לי לעלות על במה שנשים אינן מורשות לעלות עליה".

המוזיקאי חתם את הפוסט והודיע: "החלטתי לבטל את השתתפותי במופע, אני מאחל הצלחה לכולם ולעמותה בהמשך פועלה המבורך".

כאמור, במסגרת ערב ההתרמה השנתי לאגודת 'עזרה למרפא' בראשותו של הרב אלימלך פירר שיתקיים בחודש הבא, ייערך מופע מחווה לשלמה ארצי החוגג חמישה עשורים של קריירה.

האירוע יתקיים בהיכל התרבות בתל אביב, בהשתתפות התזמורת הפילהרמונית, במעמד נשיא המדינה ריבלין ובהנחיית אייל קיציס ואורלי וילנאי.

אמש נחשף ב'ערב טוב עם גיא פינס' כי לבקשת הרב פירר המופע לא יכלול זמרות. בתגובה לדברים הבהירה וילנאי כי תשקול את השתתפותה, וכך גם אומנים נוספים כמו עילי בוטנר.

"אין שום בעיה של הדרת נשים בקהל", אמר חיים שמש, המנהל האמנותי של האירוע, "הרב ביקש לכבד אותו בעניין הזה שנשים לא תשרנה במופע. באחת הפגישות הראשונות של ההפקה שחשבנו מה רוצים לעשות, נאמר שלרב יהיה קשה אם נרצה שנשים ישירו, לא חשבתי פעמיים והמשכתי הלאה. כיף לי לכבד את הרב מכיוון שאני אומר לך, הוא עושה מעשים שלא הממשלה ולא הממסד ולא משרד הבריאות, אף אחד לא מסוגל לעשות".