מנחם הורביץ
מנחם הורביץצילום: Oren Nahshon\ Flash 90

איש חדשות 12 העיתונאי הוותיק מנחם הורוביץ מתקומם נגד העליהום על ערב ההתרמה השנתי לאגודת "עזרה למרפא" של הרב אלימלך פירר שבו ביקש שלא להשמיע שירת נשים.

"מהיכן הרשעות הזו לפגוע כך בצדיק הרב פירר? הכסף נועד למטרה נעלה ונכון לרב אסור לשמוע שירת נשים. אין שיקול דעת קצת חמלה כלפי הצדיק הזה?", שאל.

לפני כן נודע כי במסגרת ערב ההתרמה השנתי לאגודת 'עזרה למרפא' בראשותו של הרב אלימלך פירר שיתקיים בחודש הבא, ייערך מופע מחווה לשלמה ארצי החוגג חמישה עשורים של קריירה.

האירוע יתקיים בהיכל התרבות בתל אביב, בהשתתפות התזמורת הפילהרמונית, במעמד נשיא המדינה ריבלין ובהנחיית אייל קיציס ואורלי וילנאי.

אתמול נחשף ב'ערב טוב עם גיא פינס' כי למרות שמדובר באירוע המיועד לציבור חילוני - רשת מועדוני זאפה משווקת את המופע כערב פתוח לקהל הרחב - ולבקשת הרב פירר המופע לא יכלול זמרות. בתגובה לדברים הבהירה וילנאי כי תשקול את השתתפותה, וכך גם אומנים נוספים כמו עילי בוטנר.

"אין שום בעיה של הדרת נשים בקהל", אמר חיים שמש, המנהל האמנותי של האירוע, "הרב ביקש לכבד אותו בעניין הזה שנשים לא תשרנה במופע. באחת הפגישות הראשונות של ההפקה שחשבנו מה רוצים לעשות, נאמר שלרב יהיה קשה אם נרצה שנשים ישירו, לא חשבתי פעמיים והמשכתי הלאה. כיף לי לכבד את הרב מכיוון שאני אומר לך, הוא עושה מעשים שלא הממשלה ולא הממסד ולא משרד הבריאות, אף אחד לא מסוגל לעשות".

מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב פירר, אמר בתגובה, "הרב אלימלך פירר ימשיך להעניק את שירותיו ושירותי אגודת עזרה למרפא, לכל הפונים לסיוע, ללא הבדל גזע דת או מין, כפי שפועל במסירות אינסופית בארבע העשורים האחרונים למאות אלפי פונים בהתנדבות מלאה. הרב פירר מכבד כל אדם וגאה בהיותו יהודי שומר תורה ומצוות".

יו״ר אגודת ידידי עזרה למרפא המארגנת את האירוע, אפי הרשקוביץ, הוסיף: "חברי האגודה מקיימים אירוע פתוח לציבור, שיש בו כדי להמשיך ולממן את פעולות האגודה הניתנים חינם לכל הפונים, נשים וגברים. צר לנו שיש המנסים לפגוע בפעילות קודש זו. אגודת הידידים מודעת לכך שאלולא זו דרך חייו האישית של הרב, כתבה זו לא הייתה משודרת.

"אנחנו דוחים על הסף כל ניסיון ליצור שיח מפלג ופוגעני. האירוע הוא ביטוי לנתינה, לשותפות ולערבות הדדית בין כל רובדי האוכלוסייה בישראל. אנחנו מזמינים את הציבור להשתתף באירוע יוצא דופן, מהנה ומאחד".