מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן ציון, יוזם תוכנית מהפכנית להטיית נחל איילון בתל אביב לים, ולהרחבת נתיבי איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת "האוניברסיטה" ועד לתחנת רכבת "תל אביב דרום".

בדיון שנערך אתמול במשרדו של מנכ"ל משרד התחבורה, בהשתתפות נציגים ממשרדי התשתיות, איכות הסביבה, החקלאות, מע"צ ועיריית תל אביב, הוצגה לראשונה התוכנית לכריית תעלה תת קרקעית, באורך של 4.7 קילומטרים, שתוביל את מי הנחל לים.

על פי התוכנית שעלותה נאמדת בכמיליארד שקלים, תצא המנהרה מאיזור תחנת הרכבת בדרום תל אביב ותעבור במנהרה תת- קרקעית, דרך מחלף וולפסון בחולון, צומת רחוב יפת ביפו ומשם תמשיך המנהרה עד לים. יצוין, כי רוב המנהרה עוברת בשטחים ציבוריים.

סלמן מסר, כי הסטת נחל איילון לים תאפשר למשרד התחבורה ולרכבת ישראל לנצל את רצועת הקרקע שתתפנה להקמת מסילת רכבת רביעית ולהוספת נתיב חמישי לתחבורה ציבורית.

יצויין, כי מדובר באחד מקטעי הכביש העמוסים ביותר במדינה. מידי יום עוברים בנתיבי איילון מאות אלפי כלי רכב.

סלמן ציין, כי הקמת מסילת ברזל רביעית באיילון תאפשר להגדיל באופן משמעותי את תדירות הרכבות, בכל הקווים. לדבריו, המשך התפתחות רשת מסילות הברזל באיזור תל אביב ורדומה מותנה בהגדלת קיבולת תנועת הרכבות, בקטע שבין תחנת רכבת מרכז ועד לתל אביב דרום.

יתרון משמעותי נוסף הנובע מהטיית נחל איילון הוא מניעת ההצפות החוזרות ונשנות לאורך תוואי הנחל, הגורמות נזקים כבדים לנתיבי התחבורה ולשכונות הדרומיות של תל אביב, וכן למטרדים סביבתיים.

מנכ"ל משרד התחבורה ימנה בימים הקרובים צוות היגוי במטרה לקדם את הפרוייקט ולהציגו בפני הממשלה. בצוות חברים נציגים של משרדי התחבורה, הפנים, החקלאות, איכות הסביבה, רכבת ישראל, מע"צ, נתיבי איילון ורשויות הניקוז.