סטודנטית
סטודנטיתצילום: ISTOCK

על ספסלי האקדמיה שפתחה השבוע את שנת הלימודים תש''פ התיישבו עתודאים חדשים ונרגשים, שיתגייסו לצה''ל בעוד מספר שנים לאחר שיסיימו את התואר.

מנתוני צה''ל עולה כי 75% מהעתודאים הם בנים, והיתר בנות. במסלול רפואה (צמרת) לומדים השנה 70 עתודאים חדשים. מדעי המחשב, כולל לימודי סייבר, לומדים השנה 82 עתודאים במגוון אוניברסיטאות. 127 עתודאים לומדים במסלול הנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

המוסד שמשך אליו הכי הרבה עתודאים השנה הוא הטכניון, אליו התקבלו לא פחות מ-244 עתודאים. זוהי השנה הראשונה שבה מתקיימת תכנית העילית "גבישים" בטכניון, הכוללת תואר ראשון ושני בהנדסת חומרים.

השמות הכי נפוצים אצל העתודאים החדשים: בנים - עמית, דניאל, איתי, אור ועידו. בנות - עמית, עדי, עדן ונועה.

הכי הרבה עתודאים (39) הגיעו השנה מפתח תקווה. אחריה ירושלים עם 38 עתודאים, חיפה עם 37 וראשון לציון ונתניה עם 35 עתודאים המתגוררים בכל אחת מהערים.

ראש המנהל לכוח אדם טכנולוגי אקדמי, סא"ל ורד בן יהודה, איחלה להם הצלחה בלימודים: ''הנכם עומדים בפתח דרך חדשה בחייכם - בימים אלו אתם מתחילים את הלימודים האקדמיים שלכם בתחומים השונים במוסדות הלימוד ברחבי הארץ.

"מסלול העתודה הוא מסלול יוקרתי ומעבר לחשיבות שלו עבור הצבא, הוא ישפיע רבות עליכם. במהלך השנים הקרובות אתם תלמדו, תשכילו, תתבגרו ותתפתחו. בעוד מספר שנים, כשתשובצו ביעדים השונים בצה"ל, תוכלו להביא לידי ביטוי את הידע שצברתם ואת הפוטנציאל הרב שלכם, כל אחד בתחומו.

''מסלול העתודה מיועד לבעלי כריזמה, ידע ומנהיגות. אין לי ספק שתכונות אלה טמונות בכם ויביאו תרומה רבה לצה"ל. דעו שאנחנו, במנהל לכוח אדם אקדמי טכנולוגי, תמיד פה עבורכם עבור כל שאלה או בעיה. המון בהצלחה ובהערכה רבה", הוסיפה סא''ל בן יהודה.