Dresden
Dresdenצילום: איסטוק

ראשי העיר דרזדן יוצאים למאבק בגילויי הנאציזם בעיר. חברי מועצת העיר אישרו הצעת החלטה תחת הכותרת "מצב חירום נאצי" הקוראת להילחם נגד התגברות הנאציזם והימין הקיצוני בעיר, שלדברי חברי המועצה הגיעו למימדים מפחידים.

חבר מועצת העיר דרזדן, מקס אשנבך, אחד מיוזמי ההצעה, אמר כי מדובר בצעד חירום הכרחי. "מצב החירום הנאצי אומר כי בדומה למצב החירום באקלים, יש לנו בעיה רצינית. החברה הדמוקרטית הפתוחה נמצאת בסכנה. אני מאמין שיש צורך לנקוט בפעולה דחופה מאחר והפוליטיקאים לא עושים מספיק על מנת למצב את עצמם בבירור נגד תופעת הימין הקיצוני. הצעת ההחלטה היתה נסיון לשנות את זה. רציתי גם לדעת עם אילו אנשים אני יושב במועצת העיר דרזדן" אמר אשנבך.

ההחלטה שהעבירה מועצת העיר דרזדן קובעת כי "עמדותיו ופעולותיו של הימין הקיצוני מתרחשות בתדירות גבוהה יותר. יש לסייע לקורבנות אלימות הימין הקיצוני, להגן על מיעוטים ולחזק את הדמוקרטיה".

אשנבך הוסיף כי "ההחלטה של מועצת העיר לאמץ את ההצעה הראתה את המחויבות של חברי המועצה לטפח חברה חופשית, ליברלית ודמוקרטית, המתנגדת באופן מוחלט לנאציזם".

הצעת ההחלטה להילחם בתופעת הנאציזם בדרזדן עברה בתמיכת 39 חברי מועצה מול 29 שהתנגדו לו.

בין המתנגדים היו חברי המועצה ממפלגת השלטון של אנגלה מרקל, המפלגה הנוצרית – דמוקרטית. יאן דוהנהאוזר, חבר המועצה מטעם המפלגה הנוצרית – דמוקרטית אמר "מבחינתנו זו היתה פרובוקציה מכוונת. 'מצב חירום' פירושו קריסה או איום רציני על הסדר הציבורי. ההתמקדות הימין הקיצוני אינה עושה צדק עם מה שאנו צריכים כעת. אנו צריכים לשמור על הסדר הבסיסי והדמוקרטי ומניעת האלימות, ללא קשר מאיזה צד היא מגיעה".