מנהיגי קהילות מברזיל - בשומרון
מנהיגי קהילות מברזיל - בשומרוןצילום: מועצה אזורית שומרון

כ-20 מנהיגי קהילות מברזיל, פוליטיקאים, מנהיגי קהילות ואנשי עסקים ערכו סיור ברחבי המועצות האזוריות שומרון ובנימין עם עו"ד נתי רום, פעיל נגד תנועת החרם.

הקבוצה נפגשה עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כחלק מפעילות ההסברה של השומרון בארץ ובעולם. המשלחת ביקרה בין השאר בהר גריזים, אזור תעשייה ברקן, שילה הקדומה וביישוב אש קודש.

במהלך הסיור שמעו המשתתפים על המצב הביטחוני המורכב, על החיים ביו"ש ועל ההתמודדות מול תנועת החרם.

המנהיגים הברזילאים הגיעו לשומרון לאחר שביקרו באושוויץ, והעניקו לראש מועצת שומרון דגן מגן "מעפר לתקומה" המסמל מבחינתם את המעבר שעשה עם ישראל בשנים האחרונות.

ראש מועצת שומרון דגן אמר, "אנחנו מאוד מעריכים אתכם ואת מה שאתם עושים. אנחנו היהודים בקהילות בשומרון עומדים כל הזמן נגד התקפות טרור. נגד קמפיין ה-BDS, עומדים נגד הארגונים שקוראים לעצמם ליברלים וכמובן נגד איראן סוריה ולבנון.

''אבל אנחנו מאמינים ותמיד זוכרים מדוע אנחנו מתגוררים בשומרון. מדוע אנחנו בונים את המולדת שלנו. המולדת של עם ישראל מאז ימי התנ"ך. אני רוצה לומר לכם, כשאני רואה אתכם, אני מרגיש שאנחנו לא לבד. אנחנו יחד. אני מאמין שיחד אנחנו יכולים לנצח. 70 שנה לאחר השואה. האומה שלנו, אנחנו בונים את עצמנו מחדש תוך בניית לב מולדתנו".

עו"ד נתי רום שיזם את הסיור אמר "הביקור המרגש של מנהיגים ואנשי העסקים מברזיל מוכיח כי המאמצים נגד ארגוני החרם עובדים. מנסים להציג לנו כאילו ישראל נמצאת בבידוד בין-לאומי אבל יותר ויותר משלחות מגיעות ליהודה ושומרון ומצהירות כי ארץ ישראל כולה שייכת ליהודים".