עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: קובי ריכטר/TPS

יו"ר מפלגת העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד על סוף השבוע המתוח ברצועת עזה וגם הגיב להחלטה שלא ינאם בעצרת לזכרו של יו"ר מפלגת העבודה המנוח, ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל.

איך היה בסוף השבוע בשדרות?
"אם היו מאמצים אסטרטגיה של הליך מדיני לצידו של מבצע צבאי אני הייתי שוקל זאת ואף מאמץ זאת. העובדה שמתקיים עימות קבוע ברצועת עזה מייתר את הצורך המדיני לעסוק ביהודה ושומרון. כל עוד מסך העשן הזה קיים אף אחד לא דורש לעשות משהו ביהודה ושומרון".

יצאנו מעזה בימי רבין. אולי זו הירושה שהוא הותיר לנו?
"הטילים מעזה נפלו ב-2001, לא ב-2005. צה"ל היה בשטח והמתנחלים היו ביישוביהם אך לא הצליחו למנוע את הטילים שנורו על שדרות. אני גר שם. שאלת הכמויות היא שאלה של כסף ושל מי שתומך בך. אם היה מהלך מדיני אפשר היה להתמודד עם הסיטואציה. כאן אנחנו פשוט נשחקים. קודם האשמנו את החמאס, אחרי זה את הג'יהאד האסלאמי וכעת איזה מפקד בודד שקוראים לחפש אותו. צריך להפסיק את ההידברות עם חמאס ולחזור לדבר עם אבו מאזן. אנחנו משלימים עם העובדה שאין שום פתרון והקפאון הוא התשובה. תפקידה של ממשלה היא לשנות את המציאות ולא להשלים איתה. אני לא מקבל את העובדה שאין פתרון וזו גזירת גורל".

היית בעצרת רבין אך לא נאמנת. היה ניסיון להכתיר אתמול את גנץ כיושרו של רבין. מקובל עליך?
"ברור לכולם שרבין נרצח כיו"ר מפלגת העבודה והאחריות על השושלת שלו מוטלת עליי. הפעולות שאנחנו עשינו בכיכר, והקריאה שלי לכל הציבור להגיע מעידות על מה שחשוב באמת: לחזק את הזיכרון של רבין ולדבר על המורשת שלו, גם על הסכם אוסלו. אני תוהה מדוע ממשלות ישראל, אם חושבות שהיה כל כך נורא, לא מבטלות את ההסכם? יש להסכם הזה השפעה כל כך חשובה בהגנה על אזרחי ישראל. ממשלת ישראל נכשלה כישלון חרוץ שהביאה אותנו למצב של השלמה במצב של רצועת עזה".