ד"ר מרדכי קידר
ד"ר מרדכי קידרצילום: רפאל לוי

בהפגנה שהתקיימה ביום שלישי האחרון, 29 באוקטובר, אמרתי דברים מדם לבי על אירוע נורא ואיום לעם ישראל שהשפיע עליי באופן קשה מאוד לפני עשרים וארבע שנים, רצח ראש הממשלה יצחק רבין הי"ד, בהפגנה למען השלום שבה השתתפתי כפעיל בתנועת "נתיבות שלום".

בהפגנה ביום שלישי האחרון קראתי גם להקים ועדת חקירה שתפתור לתמיד את בעיית המידע, העדויות והממצאים הקיימים, שאינם תואמים את הגרסה הרשמית, וזאת כדי לשים קץ לחרושת השמועות והתיאוריות שהתפתחו עם השנים על עניין הרצח. אלפי אנשים הביעו תמיכה בדבריי, כולל החברים היקרים של "אם תרצו", וחשוב מכול: העניין עלה גבוה אל "הרדאר התקשורתי".

בשבוע האחרון, עשרות אמצעי תקשורת ביקשו ממני ראיונות בנוגע לדבריי בהפגנה, ועשרות אזרחים הציעו להעביר לי מידע חסוי לטענתם, ואם הייתי ממשיך לעסוק בעניין הרצח הייתי צריך לעזוב את כל עיסוקיי הרגילים בענייני המזרח התיכון והאסלאם ולהקדיש את חיי לחקר רצח רבין הי"ד, שכן זה נושא ענק, מסובך ומורכב.

אינני מאמין ב"חיפוף" ובעבודה חלקית, ולכן השאלה שעמדה בפניי היא האם להמשיך בעיסוקיי הרגילים כחוקר המזה"ת או להחליף מקצוע. ההחלטה שקיבלתי היא להמשיך באהבת חיי (אחרי הקב"ה, אשתי, ילדיי ונכדיי), בלימודי המזרח התיכון.

בנוסף, היו סיבות נוספות שלא אפרט כאן, אולי בעתיד. אי לכך, אני מבקש להודיע שאני חדל מכל עיסוק נוסף בנושא השאלות והתמיהות סביב תעלומת רצח רבין. אני מבקש מאמצעי התקשורת וממציעי המידע שמכאן ואילך יפנו אל החוקרים המומחים ממני אשר מהם שאבתי את המידע, ואודה לכולכם – בעיקר לכלי התקשורת – על ההתחשבות בבקשתי להניח לי בעניין זה.

עם זאת, אני עומד בתוקף מאחורי הדברים שכבר אמרתי, ועל הנקודות הרבות, רבות מידיי, הדורשות חקירה ושעליהן הצבעתי והצביעו קומץ החוקרים האמיצים שהקדישו שנים מחייהם לחקר האמת על רצח רבין הי"ד.

אני אומר זאת בביטחה, עד כמה שהבנתי מגעת, כאקדמאי וכקצין מודיעין ותיק האמון על עבודת מחקר ועל ניתוחים ומסקנות ממידע שאינו וודאי ואינו שלם: על פי מיטב הבנתי וידיעתי, דבריי בהפגנה היו אמת לאמיתה כפי שהשתכנעתי מהמידע שהובא בפניי, ולכן אני שוב קורא מכאן להקמת וועדת חקירה ממלכתית לחקירת רצח רבין הי"ד, ששתי סמכויותיה העיקריות הן העדת כל אדם שתראה לנכון, גם אם מאחורי פרגוד, ומתן מורטוריום – חנינה מראש – לכל מי שיזדקק לכך.

ועדה זו הכרחית לעם ישראל, למדינת ישראל ולזכרו של רבין, והיא תקום אך ורק אם תהיה דרישה ציבורית רחבה ועיקשת להקמתה. ידידי וחבריי, קדימה, הגיע תורכם.

אני מאחל הצלחה למדינתנו, מדינת ישראל, ולארגוני הביטחון שלה, והצלחה לעם הענקים, עם ישראל, שעבר תשע עשרה מאות שנות גלות מרה, רדיפות ושואה נוראה, ושב לארץ אבותיו, לבנות ולהיבנות בה. ליצחק רבין הי"ד אומר כשאוכל: נוח בשלום על משכבך, העם אוהב אותך.

תודה,

ד"ר מרדכי קידר, הצמא לאמת.