אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

עו"ד איילת גלילי, חברת מזכירות ונשיאות הליכוד, זועמת על הבמה הנרחבת שניתנת לראש הממשלה אהוד ברק לתקיפת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הבוקר (ראשון) כתב ברק מאמר בעיתון 'הארץ' תחת הכותרת 'מנדלבליט חייב לסיים את הקרקס', שדורש מהיועץ המשפטי לפעול להעמיד במהירות לדין את ראש הממשלה.

גלילי אומרת לערוץ 7 שמדובר מבחינתה בדברים שאינם ראויים להישמע או להיכתב. "בעיני זה היה מאוד סרקסטי לקרוא את הדברים שכתב אהוד ברק. לא ברור לי על איזה קרקס הוא מדבר, כשהוא התנהל כפוליטיקאי בלוליינות. בתור אחד שבעברו ישב באותה סיטואציה והיה חשוד בפרשת העמותות וניתנה לו חזקת החפות, לא ברור לי מדוע כשמישהו אחר נמצא באותו מעמד, הוא לא חושב שמגיעה חזקת החפות".

"אם כל כך חשובה לו הדמוקרטיה וערכיה, אני איני יודעת על מה הוא מלין פה. באיזה כללי דמוקרטיה הוא משתמש? הרי הוא מנסה להפעיל כאן לחץ על היועץ המשפטי ולומר לו שהוא אינו מנהל את הדברים כמו שצריך. בדבריו שלו הוא מסכן את הדמוקרטיה. אלו פשוט דברים של ליצנות ואינני יודעת איך עיתון כמו 'הארץ' פרסם אותם", קובלת גלילי.

לדבריה, גם עצם היותו של ברק ראש ממשלה לשעבר, אינה מספיקה בשביל השתלחויות חסרות רסן, כלשונה. "מדובר בראש ממשלה לשעבר שלא היה פוליטיקאי מוצלח במיוחד ובקושי הצליח להחזיק שנה וחצי קואליציה. מאז הוא מטלטל ממפלגה למפלגה, עוסק בפירוק ופיצול של מפלגות וגם עכשיו הוא לא סיפור הצלחה ולא הצליח להכניס את עצמו לכנסת".

"על מה אנחנו מדברים? זה אדם שיש מעליו צל של פרשות והוא לא בדיוק דוגמא ומופת לאיש ציבור ומי שיכול להטיף לאחרים. הרי כל התפיסה שלו מעוותת. לבוא ולהשפיע על מישהו איך הוא צריך לנהל תיק ובאלו לוחות זמנים? זה הרי לא הגיוני שראש ממשלה לשעבר אומר דברים כאלה. זקנתו מביישת את בחרותו", תוקפת גלילי את ברק.

לדעתה, המשך מתן הבמה הוא מתוך אינטרס תקשורתי בלבד. "לדעתי זה לא ראוי לחלוטין. נותנים לו במה שהעיקר שיישמעו הדברים שלו - רק לא ביבי. צר לי שהוא דמות שמשפיעה עדיין בפוליטיקה. לא גנץ ולא הליכוד צריכים להתייחס לדברים שלא ברצינות".