נתניהו מתייחס לענייניו המשפטיים בכנס העיתונות הנוצרית

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) לחקירת יועציו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

"הופתעתי מעצם ההאשמה הזו", אמר נתניהו באירוע במוזיאון ידידי ישראל בירושלים. "הופתעתי גם ממה ששמעתי אחר כך - תפיסת הטלפונים. רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו התייחס לביקורת החריפה שהטיח שר המשפטים אמיר אוחנה בפרקליטות המדינה. ''אין לי שום ביקורת על בתי המשפט אלא הערכה עמוקה לבתי המשפט. שר המשפטים אוחנה ציטט בשבוע שעבר את טומי לפיד, דניאל פרידמן, רות גביזון, ראובן ריבלין, הילה גרסטל והיועמ״ש מנדלבליט עצמו. כולם דיברו על תופעות של שיקולים זרים, תפירת תיקים, נהלים פסולים, הדלפות מגמתיות ולא חוקיות, והביעו ביקורת על כך.

''בדמוקרטיה אין מערכת שחסינה מביקורת. אנחנו מדינה חופשית. ביקורת על כולם. צריך לתקן את הליקויים הללו, זה לא להיות נגד שלטון החוק אלא בעדו. לא הופתעתי מכך שרוב גדול של אזרחי ישראל מסכימים לביקורת הזאת", הדגיש ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום הוגשה תלונה במשטרה על ידי דובר ראש הממשלה עופר גולן, בדרישה לפתוח בחקירה בנושא ההטרדות נגד עד המדינה פילבר.

גולן הציג בפני המשטרה 52 מקרים ברשת בהם פורסמו איומים ודברי הסתה נגד פילבר. המשטרה עד כה לא בדקה אף אחד ממקרים אלה.

פרקליטיהם של דוברי ראש הממשלה, עו״ד עמית חדד ועו״ד נועה מילשטיין, הציגו חלק מאותן הטרדות בדיון בבית משפט השלום, ולשאלתם הודתה המשטרה כי לא נפתחה חקירה ביחס לתלונות אלה, רק מפני שלא הוגשה לגביהן תלונה.

בתלונתו במשטרה אמר גולן כי כעת, משהגיש תלונה במשטרה, ראוי כי המשטרה תפתח בבדיקה מיידית של ההטרדות האמיתיות נגד פילבר.