"תמיכה בישראל ומאבק באיראן זה היינו הך"
"תמיכה בישראל ומאבק באיראן זה היינו הך"צילום: מועצת יש"ע

כ-200 פעילים פרו-ישראלים השתתפו אתמול (ראשון) בקונגרס הישראלי-אירופי הראשון שהתקיים בפרנקפורט, גרמניה.

מטרת הכנס היתה ליצור שיתופי פעולה למען מדינת ישראל, לפעול נגד אנטישמיות ולהעצים פעילות פרו-ישראלית באירופה.

סאשה סטבסקי אשר עומד בראש הקונגרס הגרמני-ישראלי אירגן את הכנס שהתקיים אתמול, והשתתפו בו נציגי המועצה האזורית בקעת הירדן, מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, רכזת דוברות חו"ל בבנימין מירי מעוז-עובדיה ונציג חברת 'ורסטה' ברני מוסקוביץ.

המשלחת הגיעה לכנס כדי להתחבר לנציגי הארגונים השונים ולהפעיל דוכן המציג את התוצרת של יהודה, שומרון, בנימין ובקעת הירדן, וגם כדי להציג את הפיתוח הכלכלי של האזור. כל זאת כחלק מפעילות המשרד לנושאים אסטרטגיים בשיתוף המועצה האזורית בקעת הירדן נגד ארגוני החרם וה-BDS.

שגריר ארה"ב בגרמניה, ריצ'רד גרנל (Richard Grenell), שידוע כתומך ישראל נלהב ומקורב לנשיא טראמפ, נאם בכנס והביע תמיכה במדינת ישראל. גרנל קרא לגרמניה להכריז על חיזבאללה כארגון טרור ולפעול בצורה נחרצת נגד איראן.

"חברות בגרמניה יכולות לעשות עסקים עם ארה"ב או עם איראן. לא עם שתיהן. בנקודת הזמן הזו תמיכה בישראל ומאבק באיראן זה היינו הך", הדגיש גרנל.

השגריר האמריקני הגיע לדוכן של בקעת הירדן, טעם מהתמרים ונפגש עם מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני וצוות המשלחת. דילמוני אמר לשגריר כי הוא מודה לו ולממשל האמריקאי על התמיכה במדינת ישראל וגם על התמיכה שלהם בהחלת ריבונות על בקעת הירדן, והזמין אותו לסיור ביהודה, שומרון, בנימין ובקעת הירדן.

ראש עיריית פרנקפורט יוב בקר (Uwe Becker), בעל שורשים יהודיים ופעיל במאבק באנטישמיות, נשא אף הוא נאום בכנס בו הביע תמיכה בלתי מסוייגת בישראל, הצטלם לצד הדוכן כאות תמיכה והזדהות וציין כי ישמח לבוא לסיור בחבלי המולדת של העם היהודי.