"העדויות נגד ברלנד נחקרו ברמת החומרה של דיני נפשות"באדיבות הצלם

הרב אהרן ירחי, פוסק חרדי חשוב מירושלים, יוצא לראשונה בגלוי נגד ראש קהילת "שובו בנים" אליעזר ברלנד.

בשיעורו השבועי בבית הכנסת בורוכוב בירושלים תקף הרב ירחי את ברלנד במילים חריפות ביותר והתמרמר על שתיקת הרבנים בנושא.

"איזה הפקרות האדם הזה עושה, תראו איזה נבל, באיזה רשעות עושה, מפחדים לדבר, למה? יש לו קהילות? כל תועבות שיש בו, כל מה שאנחנו שומעים, כל הדברים הגרועים לא מאמינים", אמר הרב, "הנה שמעתם עכשיו מה קורה. אחרי זה אומרים לנו, הרבנים: אתם שותקים! כשאתה מדבר אומרים לך: מי אתה שתדבר נגד בעלי רוח הקודש? וכשאתה שותק אומרים לך: למה שתקת?"

הרב ירחי הוסיף, "עכשיו לכו תראו איזה מקרים יש, ילדות קטנות שם, מסכנים, אומללים, אתם לא יודעים מה שהולך שם: גועל נפש. נישואים וגירושים, נישואים וגירושים. איזה הפקר! מה זה כל הדבר הזה? איפה העולם המסודר? ה' יעזור, ה' ירחם על עם ישראל".

כשאחד ממשתתפי השיעור טוען כי הרב ירחי "ניזון משמועות" השיב הרב בתקיפות: "אתה אל תדבר מילה בשעה שאתה לא יודע על מה אני מדבר! תסתלק מכאן! אני יודע עדויות, ויש לי כאן חתימות של גדולי ישראל. הוא מדבר שאני לא יודע עדויות? יש לי עשרות עדויות, אנחנו חתומים, יש לי עדות, יש לי בית דין של דיני נפשות, שקיבלו עדויות ברורות, עם הסרטה. גדולי ישראל, תלמידי חכמים חתומים על זה. אלה מדברים? בכוונה אני אמרתי את המילים האלו אחרי מה שהיה היום. לא בגלל התקשורת, אני לא חי מהתקשורת חס ושלום. עדויות גמורות הביאו לי! אשת איש! את הצילומים הביאו לי, חתימות של גדולי ישראל תלמידי חכמים שקיבלו עדות של דיני נפשות, לא עדות של דיני ממונות, דיני נפשות! איסורים חמורים ביותר!"

הרב אהרן ירחי הוא רב שכונת מקור ברוך בירושלים וחבר בית הדין "עיני ישראל", נחשב לאחד מגדולי תלמידיו של הרב משה צדקה ראש ישיבת פורת יוסף ושימש במשך כעשרים וחמש שנה דיין בבית הדין "חומת הדת" לצד הרב יעקב שכנזי, והרב יעקב יוסף ז"ל.