הרב אליהו: "למחות בקול רעש גדול" על הצו המנהלי

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, מוציא היום (שני) סרטון בו הוא קורה לציבור לעורר לחץ ציבורי נגד הוצאת צווי מעצר והרחקה מנהליים ליהודים.

זאת בהמשך לצו המנהלי שניתן לפני כחודשיים לתושב יצהר שבשומרון, אשר מרחיק אותו מביתו לשלושה חודשים בלא סיבה גלויה.

עוד מספר הרב אליהו בסרטון כי נאמר לו שלערבים לא ניתנים צווים מנהליים בשל הלחץ הציבורי בעניין ועל כן קורא הרב לעורר לחץ זהה כנגד נתינת צווים כאלו ליהודים.

נריה זארוג, נשוי ואב לשני ילדים, הינו תושב יצהר אשר בימים אלו מורחק מביתו ומשטחי השומרון ובנימין ואסור ביצירת קשר עם 16 מחבריו בצו מנהלי. זארוג אינו היחיד ונכון לעכשיו יש מספר יהודים שמורחקים מסיבות שאינן מפורסמות, ללא צו בית משפט ובחתימת אלוף פיקוד מרכז, נדב פדן. זארוג החליט שלא למלא אחר הוראות הצו והוא ממשיך לשהות בישוב מגוריו יצהר שבשומרון.

בסרטון מתייחס הרב אליהו לנושא ואומר, "פנינו בזמנו לשרים ולאישי ציבור להחיל מעצר מנהלי על משפחות מחבלים. אמרו 'לא, זה לא חוקי כל כך, זה לא יעבוד, זה לא יעבור בג"ץ'. שאלנו 'איך אתם עושים מעצר מנהלי ליהודים?' – 'אה, לא, אין לחץ ציבורי'."

בהמשך פונה הרב אליהו לכלל הציבור בעניין "זה שאנחנו יושבים בשקט- זה מאפשר לעשות מעצר מנהלי לבחורים צעירים על כלום, על לא עוול בכפם, כי אם היה עוול בכפם היו מגישים נגדם משפט. אנחנו חייבים למחות בכל תוקף נגד מעצר מנהלי שעושים ליהודים, זה פשוט גזענות, עושים רק ליהודים ולא לערבים? למשפחות מחבלים, לתומכי לחימה, אפילו את הבית שלהם לא הורסים- אלה שתומכים במחבלים."

לסיום קורא הרב לעורר רעש ולחץ ציבורי כנגד אותם צווים הניתנים ליהודים בלבד "משהו פה מעוות וצריך למחות על זה ולא בקול דממה דקה, אלא בקול רעש גדול" מסיים הרב את דבריו.

הרב אליהו מצטרף במחאתו לרב דב ליאור והרב יצחק גינזבורג אשר הביעו תמיכה בזארוג על הצו המנהלי אותו קיבל ואף לשר סמוטריץ' אשר פנה לאלוף פיקוד מרכז בטרם חתם על הצו בבקשה שלא לאפשר את נתינתו.

כאמור, זארוג סירב לקבל עליו את הצו, פרסם כי יפר אותו בגלוי ואף פרסם תמונה שלו בבניית סוכה ובקניית ארבעת המינים לחג הסוכות שחל לאחרונה. זארוג מקבל תמיכה מאישי ציבור ותומכים שונים על מאבקו בצווים המנהליים וכעת אף התווסף הרב אליהו כאמור.

ארגון חוננו אשר מסייע לזארוג הצטרף לרב אליהו בקריאתו ומסר "הצו שניתן לנריה זארוג ורבים כמותו הוא חרפה משפטית ומוסרית. השב"כ וצה"ל מנצלים כלים מנדטוריים כדי להתעמר ביהודים אוהבי הארץ על לא עוול בכפם. בלי דין ובלי דיין. מצטרפים לרב אליהו בקריאתו לציבור ומקווים כי מקבלי ההחלטות ישימו סוף לשערורייה המתמשכת הזו."