שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנהצילום: איתן אלחדז/TPS

שר המשפטים אמיר אוחנה משיב הערב (שני) ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, שטענו כי יש ביקורת ומתקפה בלתי לגיטמית על גורמי אכיפת החוק בכל הקשור לתיקי ראש הממשלה.

"מצער אותי שבמקום להתמודד עם גוף הביקורת ותכניה, שמעתי עד עכשיו, ועכשיו נדבר על חלק מהדברים שנאמרו עכשיו, שלל ביטויים כ"לא ירתיעונו", "נעמוד כחומה בצורה", ואיך לא, השימוש במילה שנשחקה עד כי לא נותר ממנה זכר למשמעותה המקורית: 'הסתה'. וכשמתייגים דבר כ'הסתה', ועוד מוסיפים ומציבים מאבטחים למושא הביקורת, הדבר דוחק כל סיכוי לשינוי, מקבע את הקלקולים ומעמיק אותם", אמר אוחנה.

הוא הוסיף, "נעזוב כרגע את העובדה שלדברים דווקא יש אח ורע, רבים מהם נאמרו על ידי רמים ונישאים – אבל חשוב מכך: רבים מהם משקפים דעה הרווחת באופן מובהק בציבור. הציבור, בכל הכבוד, ראוי למענה אמיתי וענייני לטענות ולא לאמירות ריקות נוסח "לא ירתיעונו". ההרתעה היחידה המתבקשת היא מביצוע עבירות, והייתי מצפה מראשי המערכת להצטרף אליי במאמצים הנדרשים לשם כך – ולא לנסות ולבלום אותם, כמו כמעט כל ביקורת המתבקשת על המערכות".

"שמעתי היום תשובות לחלק מהטענות, אך תשובות אלה אינן מספקות ואני אתייחס אליהן בכובד ראש ובמלוא הרצינות לאחר שאעיין בהם כי הספקתי לשמוע רק מקצתן. הדברים עוד יפורטו. ממש בדרכי לכאן, קראתי את המכתב שיצא מלשכת היועץ המשפטי לממשלה בוא הוא דוחה את הבקשה לפתוח בחקירה, דוחה את הבקשה לבצע בדיקות פוליגרף ודוחה את הבקשה לאתר את המדליפים באמצעות הוצאת תדפיסי שיחות, המכתב אמנם לא ממוען אליי, אך לאור העובדה שיצא היום במענה לפניות עורכי הדין מחודשים מאי וינואר שנה זו – יש לי תחושה שאולי הוא בכל זאת ממוען קצת אליי".

"אך אומר כעת רק זאת: לא כך רוכשים את אמון הציבור. לא כך בולמים את ההידרדרות שחלה בתדמית מערכת אכיפת החוק בשנים האחרונות. לכל זמן ועת לכל חפץ", סיכם שר המשפטים.

מוקדם יותר הודה פרקליט המדינה, שי ניצן, כי יציאתה לחופשה של פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי המלווה את תיקי נתניהו בזמן השימוע לראש הממשלה היתה מוטעית.

"בדיעבד היה צריך לפעול אחרת ולא כי השימוע נפגע אלא למראית עין. הטלת הרפש נגדה – חסרת כל רסן", דברי ניצן.

הוא הוסיף, "אין לנו בעיה עם ביקורת. אבל אין קשר בין מה שנשמע בימים האחרונים לבין ביקורת".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ציין כי "דוחה בכל תוקף" את ההתקפות נגד פרקליט המדינה, שי ניצן, והפרקליטה ליאת בן ארי.

"אני נתקל בתקופה האחרונה בהרבה פרסומים ואמירות שקשורים לעבודת רשויות אכיפת החוק, שהם פשוט חוטאים לאמת. מטריד יותר שהדברים האלה נאמרים מצד גורמים בכירים".

"הליך השימוע בעניינו של ראש הממשלה היה ענייני וממצה. ההתקפות שנשמעות בתקופה האחרונה כנגד חברי צוותי אינן ראויות. אני שומע דברים שפשוט אינם אמת וחלק מזעזעים", אמר מנדלבליט.