הרב פירר
הרב פיררPhoto by Mark Neyman/GPO/Flahs90

הרב אלימלך פירר החליט הערב (שני) לבטל את מופע ההתרמה השנתי לאגודת "עזרה למרפא" בסימן מופע מחווה לשלמה ארצי.

בחדשות 12 דווח כי הרב פירר כתב במכתב ששלח לאפי הרשקוביץ', יו"ר עמותת ידידי העמותה, "אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה. מעולם לא התערבתי ולא עסקתי בארגון ערבי התרמה. האגודה זכתה לשרת עד היום יותר ממיליון אנשים. אני שואב כוחי מההלכה, אני גאה באורח חיי ודבק במשימת חיי: הצלת חיים ואהבת הזולת, השונה והאחר".

המכתב ששלח הרב פירר
המכתב ששלח הרב פיררללא

ערב המופע "אתמול היה טוב ויהיה גם מחר" אמור היה להתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין.

המופע כזכור עורר סערה מצד ארגוני הנשים, אמנים ופעילים שמחו על בקשתו של הרב שלא יופיעו בו זמרות.

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, יצא להגנתו, "אני מכיר את הרב פירר זה כ-30 שנה ועוקב אחר פעילותו הבכורה באדיקות רבה", כתב וינשטיין.

"אני עצמי העברתי במשך השנים מאות מקרים לטיפולו של הרב פירר. טיפול שמצטיין בבקיאות רפואית מופלאה ובאנושיות אין קץ. הרב פירר מעולם לא הבחין בין דתי לבין מי שאיננו כזה; בין יהודי לבין מי שאיננו כזה; בין גבר לבין אישה.

"השתתפתי בכל אותם אירועים שעשו לכבודו של הרב פירר במשך השנים. מקבלי פניו של הרב היו נשים וגברים כאחד, כפי שאלה שנדרשו לסיועו ועצותיו הטובות היו נשים וגברים כאחד. אני סבור שאין מקום לברוא מאבק עקרוני במקום שזה איננו קיים וסופו של מי שנלחם בהדרה דמיונית שלא יילחם בהדרה אמיתית".

סיעת 'האיחוד הלאומי' הגיבה על ביטול ערב ההתרמה. "ביטול ערב ההתרמה למפעל החסד האדיר של הרב פירר הוא נקודת שפל בחברה הישראלית. הטרלול הליברלי ניצח".

"כל אחת ואחד מאזרחי המדינה צריך לחוש היום בושה וכלימה על ביזוי גומל חסד ענק, שהציל ממוות מאות אלפים ללא שום הבדל, ושכל חטאו הוא אורח חיים של אדם דתי הפועל על פי ההלכה היהודית. אנחנו מתביישים", נאמר בהודעת הסיעה.

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, אמרה כי "ביטול ערב ההתרמה של הרב פירר, יירשם לדראון כאחת השעות החשוכות של הפנימיזם בישראל. הפיכת הרעיון המבורך של העצמת נשים לקרדום שנועד להרוס את חומת האחדות והערבות ההדדית של עם ישראל, הינו חטא בל יכופר כלפי העם ובראש ובראשונה כלפי הנשים באשר הן. כשם שנטורי קרתא לא הכניעו את התנועה הציונית כך הפנימיסיטיות הרדיקלית לא תנצח את עם ישראל".

ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) הוסיף כי "ביטול ערב התרמה למפעל החסד של הרב פירר, יהודי שעזר ועוזר לכל אדם מתוך מסירות ואהבה ושהציל חיים של אלפים רבים, רק כי רצה לקיים אותו עפ"י אורח חייו ואמונתו, הוא כפייה דתית לכל דבר ועניין".

"לא מדובר כמובן בכפייה של הדת היהודית, אלא בכפיה של אלה שהפכו את החילוניות ה"ליברלית" שלהם לדת פנאטית. דת פנאטית שלא מכירה בחופש הפרט, דת פנאטית נטולת דרך ארץ שלא יודעת הכרת הטוב מהי. דת פנאטית שמתיימרת להיות נאורה, אבל שפועלת באמצעים חשוכים. למרות הכל, בסוף האור הגדול של הרב פירר הצדיק ינצח את החושך", דברי ח"כ קלנר.