פרופ' ישראל אומן
פרופ' ישראל אומןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חתן פרס נובל לכלכלה, הפרופסור ישראל אומן, שיגר מכתב תמיכה ליו"ר 'עזרה למרפא' הרב אלימלך פירר, בעקבות סערת המופע "מדיר הנשים" שבוטל.

במכתב שפורסם באתר ''כיכר השבת'' כתב אומן "הזדעזעתי לשמוע על הקשיים שמערימים לפני כבודו בעבודת הקודש שלו. בנוסף לכך שמפרים הסכמים מפורשים בלי בושה, הרי יש כאן צרות אופק וחוסר סובלנות קיצונית, איפה הסובלנות, ההבנה "לאחר", הפתיחות לדעות שונות שחוגים אלה מטיפים להם יומם ולילה?".

פרופ' אומן תקף את המתנגדים לקיום המופע עם זמרים בלבד: "מסתבר שאת הדברים האלה דורשים מאחרים, אך לא רואים צורך לקיימם בעצמם, אם בעבר דיברו על 'כפייה דתית' כביכול, הרי הגענו עכשיו לכפייה חילונית של ממש".

לסיום כתב: "הרב פירר, אני עומד לצידך, אשמח אם אוכל לעזור בדרך כלשהי. בכבוד רב ובהערכה עצומה - ישראל אומן".

בימים האחרונים התעוררה סערה סביב מופע ההצדעה לארגון 'עזרא למרפא' בראשותו עומד הרב פירר, בשל העובדה שרק זמרים גברים היו אמורים להופיע על הבמה. חלק מהאמנים ביטלו את השתתפותם בערב המחווה, וזמרים רבים אחרים הביעו בו תמיכה והתנדבו להופיע באירוע.

בעקבות הסערה החליט הרב פירר על ביטול ערב ההתרמה שהיה אמור להיערך בהיכל התרבות בתל אביב, בין היתר בשל אווירת המחלוקת שנוצרה ומחשש להפגנות מחוץ להיכל התרבות.