שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) קוראת ליועץ המשפט לממשלה לפסול את עדותו של עד המדינה ניר חפץ לאחר שנחשף בחדשות 12 כי החוקרים הפעילו עליו לחץ בלתי סביר שאילץ את חפץ לשנות גרסאות.

''זה מטריד ומזעזע, זה יכול לקרות לכל אחד ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום", אמרה רגב, ''אם אכן עדותו של ניר חפץ נגבתה תחת איומים וסחיטות, ובחלקה הגדול שקרים ובדיות, יש לפסול את עדותו''.

רגב גם קראה לפתוח חקירה במח״ש נגד חוקרי המשטרה ולהשהות את ההחלטה בתיקי נתניהו עד שהדברים יתבררו.

''מנדלבליט, אני מכירה אותך ואת יושרך שנים רבות. יש לנו משטרה אחת, השב את אמון הציבור בה. הגיע הזמן לבדק בית", הוסיפה השרה רגב.

כאמור, העיתונאי עמית סגל חשף אמש את הלחצים הבלתי חוקיים לכאורה שהפעילו חוקרי המשטרה על חפץ במטרה לשנות את עדותו בתיק 4000 (בזק-וואלה).

תמלילי החקירה מעלים סימני שאלה לגבי העדות. על פי התמלילים, לאחר שחתם על הסכם עד המדינה, סיפר חפץ לחוקרים על פגישות שלא היו ושינה גרסאות מספר פעמים, במה שנראה כמו ניסיון לרצות את החוקרים.

מידע שהגיע לחדשות 12 העלה את החשד שהחוקרים הפעילו על חפץ לחצים פסולים כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה ואף זימנו אדם שאינו קשור לחקירה ושאלו אותו שאלות שאינן רלוונטיות.

במהלך תקופת מעצרו, כלומר לפני שחתם על הסכם עד המדינה, קיבל חפץ יחס קשה מהחוקרים. מהתמלולים עולה כי לאורך כל חקירתו הוא התלונן על עקיצות הפשפשים, אך במקום טיפול הפציר בו החוקר לחתום על הסכם. כשחפץ אומר לחוקר: "תן לי טיפול למה אני יוצא מדעתי מהגירודים האלה, זה פשוט משגע אותי הגירודים" – שאל אותו החוקר בתגובה אם שמירה על זכות השתיקה שווה לו את כל "הגירודים והבלאגן והסבל וחוסר השינה הזה?".

במקרה אחר אף איימו החוקרים על חפץ כדי לשכנע אותו לחתום: "מה שחשוב לי שאתה תבין, אם לא הבנת את זה עד עכשיו, זה שאנחנו יודעים הכל. אנחנו אוספים ראיות נגדך, ואנשים מדברים. ואתה יודע אתה נמצא בתחנה והרכבת שם והדלתות עוד שניה נסגרות. ויש מי שנכנס לרכבת ונוסע, ויש מי שמתלבט. ומה קורה למי שמתלבט?".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו לנהל את הליך השימוע בתקשורת. היועץ המשפטי לממשלה לא אישר אף אחת מהפעולות הנטענות בשאילתה. יובהר כי אין באמור לאשר את אמיתות הטענות העולות בשאילתה".