קורקינט חשמלי
קורקינט חשמליצילום: ISTOCK

עיריית תל אביב-יפו הנחתה את החברות המחזיקות בהיתר זמני להצבת קורקינטים חשמליים שיתופיים במרחב הציבורי של העיר להתקין מספר זיהוי לכל כלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי של העיר.

באמצעות מספרי הזיהוי ניתן יהיה לדווח על משתמשים הרוכבים בכלים אלו בניגוד לחוק.

על מנת למגר את תופעת הרכיבה על המדרכות, תאפשר העירייה לציבור הרחב לצלם באמצעות אפליקציית 106 כלים שיתופיים אשר נוסעים על המדרכות ולשלוח את התמונה, בצירוף נקודת ציון גאוגרפית וחתימת זמן למוקד העירוני.

התמונות בצירוף המידע הרלוונטי יועבר בתוך 24 שעות לבעל ההיתר הזמני שהכלי שלו נמצא נוסע על המדרכה. עם קבלת המידע, על בעלי ההיתר הזמני לפעול להטלת סנקציות מתאימות על משתמש הכלי.

ההסדרה מבקשת לייצר איזון נכון בין הצורך בשמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד לבין הביקוש והיתרונות שבאמצעי התחבורה השיתופיים מאידך. העירייה מאמינה, כי תוצאה מיטבית תושג באמצעות רישוי כלי רכב דו גלגליים חשמליים ואכיפה אלקטרונית כנגד רוכבים אשר אינם מצייתים לחוק. העירייה עוקבת אחר קידום הנושא ברמה הארצית על ידי משרד התחבורה.

מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה, אמרה כי "המדיניות העירונית היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל, לייצר תרבות רכיבה בטוחה, למתן ולהאט את תנועת הרכבים בעיר. כחלק מהסדרת פעילות הקורקינטים השיתופיים יצאנו למהלך שמטרתו להגביר את הבטיחות באמצעות פיקוח על רכיבה על פי חוקי התנועה, על ידי חיוב רישוי לכלים השיתופיים, במסגרת היתר ההפעלה שאנו נותנים לחברות.

''חובת הרישוי תושת בשלב ראשון על החברות המפעילות, במטרה להרתיע את הרוכבים שברובם הם מזדמנים מלבצע עבירות רכיבה שמסכנות את חייהם ואת חיי זולתם ולהגביר את יכולת הפיקוח שלנו על אופן הרכיבה. במקביל נמשיך לפעול מול הכנסת ומשרד התחבורה על מנת לקדם חקיקה ארצית, שתחייב את כלל האופניים והקורקינטים, פרטיים ומסחריים כאחד, בהתקנת מספר רישוי", הוסיפה להבי.