יממה לאחר פרסום העדויות הסותרות של עד המדינה ניר חפץ במסגרת חקירת תיק 4000, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מבהיר כי הדבר ייבחן "ויטופל כנדרש", כלשונו.

"ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש", אמר מנדלבליט בתגובה לפרסום בחדשות 12 על חקירות עד המדינה.

עוד נמסר כי "בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע, לצורך קבלת החלטה סופית. בתוך כך, כמובן, נבחנות בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של חפץ".

"הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה", מסר היועמ"ש. "נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה כתב בשעתו, במענה ליו"ר לשכת עורכי הדין, כי נחה דעתו שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון". עוד הוסיפו "כי תנאי לעריכת הסכם עד מדינה הוא אמירת אמת בלבד".

אמש פורסם בחדשות 12 כי תמלילי חקירת עד המדינה ניר חפץ לשעבר מעלים חשד לפיו החוקרים הפעילו עליו לחצים פסולים כדי לגרום לו לחתום על הסכם עד המדינה ולשנות את גרסאותיו.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, דרש מהיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, לבצע חקירה יסודית שתבחן האם אכן הופעלו לחצים פסולים על ניר חפץ על מנת שיחתום על הסכם עד מדינה בתיק 4000, ולחשוף את ממצאיה בציבור.

ראש הלשכה הביע חשש כבד, כי ככל שיתאמתו החשדות בדבר הפעלת לחצים פסולים על עד המדינה, במציאות בה מדי יום נחשפות הדלפות מתוך חדר החקירות באותה הפרשה, עלול הדבר לפגוע קשות בזכות הבסיסית להליך משפטי הוגן, שהיא מעקרונות היסוד במשטר דמוקרטי.

"אני קורא לגורמים האמונים מכוח החוק על ביקורת הפרקליטות והמשטרה - נציב תלונות הציבור על הפרקליטות וראשת מח"ש - להיכנס לעובי הקורה ולחקור חשדות אלה לאלתר", אמר ראש הלשכה.