הרב ברלנד
הרב ברלנדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

תלמידות אולפנת "נווה חנה" בגוש עציון נשלחו להתארח בשבת בבתי חסידיו של הרב אליעזר ברלנד, שריצה עונש מאסר בגין מעשים מגונים ותקיפה.

בכאן רשת ב' דווח כי הביקורים נעשו במסגרת תכנית לימודית של האולפנה. הורי התלמידות שמעו על האירוח בדיעבד והתרעמו על שלא עודכנו מראש.

אביה של אחת מהתלמידות כתב בפייסבוק: "שלחו את הבנות לבתי אנשים שלא נבדקו כראוי. נדהמנו שאיש מהצוות החינוכי לא התקשר לעדכן אותנו. האחריות של בית הספר היא לבדוק ולא להסתמך על רשימות מאולפנות אחרות".

התלמידות התארחו אצל חסידי ברלנד במסגרת תוכנית "שבת חרדים", שבה מתארחים תלמידים אצל משפחות חרדיות בירושלים לסעודות שבת. במהלך האירוח התלמידות שמעו מהחסידים על נפלאות הרב וסיפרו למורות שלהן, שהיו המומות.

מאולפנת אור תורה נווה חנה נמסר, "אולפנת אור תורה נווה חנה משתתפת מזה שנים בפרוייקט של משרד החינוך המקיים ביקורים במשפחות חרדיות שמעניק לתלמידות הזדמנות להכיר גוונים שונים של החברה הישראלית. במקרה הנוכחי המצער, מתוך 70 בנות שיצאו מאולפנת אור תורה נווה חנה, 2 בנות הגיעו בעקבות טעות אנוש למשפחה של חסידי ברלנד לאחת מארוחות השבת".

"על אף שהמקרה התרחש בטעות, אנו רואים אותו כמקרה חמור ולא ראוי. אנחנו בודקים כעת את פרטי המקרה, דיברנו עם הורי התלמידות והגורמים המקצועיים, וכמובן שננקוט בכל צעד אפשרי כדי לדאוג שמקרה כזה לא יחזור על עצמו", הוסיפו באולפנה.

באולפנה אף ציינו כי האב שכתב את הפוסט המקורי הוסיף: "בעקבות הפוסט התקשרו מבית הספר. הובטח לי שיבדקו איך למנוע חזרה של התקלה ושיעדכנו אותי בהחלטות. ככל שזה אכן יעשה, הסיפור מבחינתי סגור."