הרב פירר
הרב פיררPhoto by Mark Neyman/GPO/Flahs90

הרב אלימלך פירר, העומד בראש עמותת החסד "עזרה למרפא", פותח הערב (שלישי) קמפיין גיוס המונים למענה של העמותה.

הקמפיין יפתח לאחר שאתמול הודיע הרב פירר כי הוא מבקש לבטל את מופע ההתרמה שאמור היה לסייע למצבה הכספי של עמותת "עזרה למרפא" בראשה הוא עומד.

מובילי הקמפיין ציינו הערב, "יותר ממיליון ישראליים נעזרו ב-40 השנים האחרונות באגודת עזרה למרפא, מיסודו של הרב אלימלך פירר. הם זכו - בין השאר - בייעוץ רפואי מציל חיים, השאלת והפעלת ציוד שיקומי חיוני, עזרה בהטסות רפואיות לחו"ל ועוד מעשי חסד רבים מספור, והכל - בחום ובאהבה. אנשים אלו יכולים להיות השכן שלך, החברה מהעבודה, השותפה בעסק ואולי אפילו קרובת משפחה...".

"'עזרה למרפא' מסייעת לכל אדם באשר הוא, ומלכדת את העם בעבותות של אהבה ואחדות, למעלה מארבעים שנה. היום זו ההזדמנות שלנו להוקיר, ולהחזיר! היום משיבים אהבה למפעל החסד האדיר של הרב אלימלך פירר, ונרתמים יחד למען 'עזרה למרפא' מתאחדים ותורמים, מצילים חיים ומאחדים את העם באהבת חינם", הוסיפו.

הרקע לביטול המופע הוא, כזכור, טענות להדרת זמרות מהופעה במסגרתו, אשר גרמו לכך שחלק מהאמנים שאמורים היו להופיע ביטלו את השתתפותם.

במכתב ששלח לאפי הרשקוביץ', יו"ר עמותת ידידי העמותה, כתב הרב פירר, "אבקשך שלא לקיים את מופע ההתרמה".

"מעולם לא התערבתי ולא עסקתי בארגון ערבי התרמה. האגודה זכתה לשרת עד היום יותר ממיליון אנשים. אני שואב כוחי מההלכה, אני גאה באורח חיי ודבק במשימת חיי: הצלת חיים ואהבת הזולת, השונה והאחר"", הוסיף הרב פירר.

בעקבות ביטול המופע יצא היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, להגנתו של הרב, "אני מכיר את הרב פירר זה כ-30 שנה ועוקב אחר פעילותו הבכורה באדיקות רבה", כתב וינשטיין.

"אני עצמי העברתי במשך השנים מאות מקרים לטיפולו של הרב פירר. טיפול שמצטיין בבקיאות רפואית מופלאה ובאנושיות אין קץ. הרב פירר מעולם לא הבחין בין דתי לבין מי שאיננו כזה; בין יהודי לבין מי שאיננו כזה; בין גבר לבין אישה.

"השתתפתי בכל אותם אירועים שעשו לכבודו של הרב פירר במשך השנים. מקבלי פניו של הרב היו נשים וגברים כאחד, כפי שאלה שנדרשו לסיועו ועצותיו הטובות היו נשים וגברים כאחד. אני סבור שאין מקום לברוא מאבק עקרוני במקום שזה איננו קיים וסופו של מי שנלחם בהדרה דמיונית שלא יילחם בהדרה אמיתית".

לאתר עזרה למרפא