מוטב מאוחר מלעולם לא. בשלושה מחמשת ביקוריה האחרונים בגן-נר שבעמק יזרעאל, ניצחה הפועל תל אביב את הפועל גלבוע/גליל. ובכל זאת, הערב (שלישי) ניצחון של האדומים מת"א באולמם הביתי של הצפוניים לא היה דבר של מה בכך.

המשחק שנפתח באיחור בגלל תאונה בכביש 6, היה למעשה משחק בין שתי קצוות בליגת העל בכדורסל העונה. בעוד הצפוניים הגיעו עם מאזן מושלם ללא אף הפסד העונה, מאזן בו החזיקו יחד רק עם מכבי ת"א ולאחר ניצחון שני ברציפות בשבוע שעבר בתום הארכה, התל אביבים הגיעו אל המשחק כשהם במאזן הפוך - עם ארבעה הפסדים ואפס ניצחונות מהדהד.

אולי זו ההיסטוריה ביניהן, אולי זו יראת הכבוד למאמנם בשנים האחרונות אריאל בית הלחמי שעבר השנה לתל אביב, אך התוצאה הערב על הפרקט באולם גן-נר שבעמק יזרעאל היוותה הפתעה גדולה לנוכח פתיחת העונה של שתי הקבוצות כאשר האורחים מת"א הביסו את המארחים בתוצאה 85:68.

נראה כי מה שהביא לתל אביבים את הניצחון הוא הרכש החדש בדמותו של הרכז האמריקאי לנזל סמית' ג'וניור. כבר בהופעת הבכורה שלו קלע הרכש החדש 26 נקודות עם 6 מ-11 לשלוש ו-7 אסיסטים ללא אף איבוד, ונראה כי הרכז האמריקאי הוא החתיכה שהייתה חסרה בפאזל של הפועל תל אביב לעונה שרושמת ניצחון בכורה בליגה ומנחילה לגלבוע את הפסד הבכורה שלה מנגד.

קלעו להפועל תל אביב: לנזל סמית' ג'וניור 25, ים מדר 15, תומר גינת 13, דימיטריוס טרידוול 10, אלישי כדיר 8, מארק ליונס וג'ורדן המילטון 6 נקודות כ"א, שחר לזר 2 נקודות.

לגלבוע/גליל: אדגר סוסה 21, ג'סטין טילמן 12, ג'אמר גלי 11, יפתח זיו 9, ג'ארוויס ורנדו 8, נתנאל ארצי 5, גיל בני 2.