ג'סי גולדמן
ג'סי גולדמןצילום: דובר צה"ל

הם נולדו במדינות זרות, נוף ילדותם היה שונה ושפת אימם שונה. אך למרות כל זאת, הם משרתים כולם יחד תחת קורת גג אחת.

לרגל ''יום העלייה'' פגשנו כמה חיילים המשרתים בצה"ל ועלו לישראל.

ראשון פגשנו את ג'סי גולדמן. ג'סי בן 22, התגייס לפני כשנה וחצי למחוה אלון, שם עבר קורס ללימודי עברית ולאחריו עבר לגדוד 101 של חטיבת הצנחנים. ג'סי, הרביעי מחמישה אחים, קשור מאוד למשפחתו המתגוררת במסצ'וסטס, אך למרות זאת החליט לעלות לארץ כדי לשרת בצה"ל.

ג'סי, מדוע החלטת לעזוב את הכול ולעלות לארץ?
"עליתי לישראל כי אני אוהב את עם ישראל ורציתי לנצל את ההזדמנות היחידה להגן על העם שלי". ג'סי, שעלה לארץ במסגרת גרעין "צבר" מוסיף "ראיתי בשירות כאפשרות נדירה לתרום מדינה".

עדן זילברמן
עדן זילברמןצילום: דובר צה"ל

שנייה פגשו את עדן זילברמן (20) שעלתה לארץ לבדה לפני כארבע שנים. זילברמן, שגרה כל חייה בפריז, מתגוררת כיום בדירת שותפים בירושלים ומשרתת בגדוד התקשוב "אופק" שבאוגדת איו"ש.

שאלנו את עדן מה הניע אותה לעלות לארץ ולהתגייס, והיא השיבה "עליתי לארץ לשנה כדי ללמוד ב"מקווה ישראל', רציתי להרגיש מה זו פנימייה ואיך החיים שם".

לאחר תקופה קצרה ב'מקווה' החליטה עדן להישאר בארץ ולשרת בצה"ל מפני שלדבריה "התאהבה בארץ" והיא רואה את עצמה ממשיכה את חייה בארץ.

מוריה ון טיין
מוריה ון טייןצילום: דובר צה"ל

הבאה אחריה היא מוריה ון טיין (20) שעלתה מהולנד ומשרתת בחיל האוויר. מוריה עלתה לבדה לפני כשלוש שנים, היא השלישית מבין שלושה אחים ומתגוררת בירושלים.

מוריה, מה גרם לך להחליט לעלות לארץ ולשרת בצבא?
"הייתי שנה בארץ במסגרת תכנית 'מסע', ובעקבותיה החלטתי להישאר בארץ ולהתגייס". לדבריה, השנה הזו הייתה משמעותית בשבילה וגרמה לה "לחשוב על העתיד".

מקוננט מנגיסטו
מקוננט מנגיסטוצילום: דובר צה"ל

אחריה נפגשנו עם מקוננט מנגיסטו, בן 22, לוחם בגדוד 'שמשון' של חטיבת 'כפיר'. הוא עלה לארץ עם משפחתו מאתיופיה ומתגורר כיום בפתח תקווה. שאלנו את מקוננט מה גרם למשפחתו, המונה 11 נפשות להחליט לעלות לארץ, והוא הסביר "בתור משפחה של יהודים תמיד רצינו לעלות לארץ ישראל ולראות את 'אורסלם'- ירושלים".

יונתן בארי
יונתן באריצילום: דובר צה"ל

אחרון חביב ראינו את יונתן בארי. בארי (20), המשרת בחטמ"ר מנשה כסמב"ץ תקשוב, עלה מניו ג'רזי יחד עם הוריו ושתי אחיותיו הישר לרעננה, בה הם מתגוררים כיום.

יונתן מה גרם לכם להחליט לעלות לארץ?
"תמיד המשפחה שלי הייתה ציונית ואהבה את המדינה, וכשהתאפשר לעלות לארץ החלטנו 'ללכת' על זה".

פעמים רבות צה"ל מהווה כמקום מפגש בין קצוות שונים, החל מעיר וקיבוץ ועד יבשות שונות בעולם. הצבא הוא נקודת התחברות ל"ישראליות" ובכך נותן תחושה של שליחות למשרתים בו.