סאיב עריקאת
סאיב עריקאתצילום: פלאש 90

סאיב עריקאת, מזכיר הוועד הפועל של אש"ף וחבר הוועדה המרכזית של תנועת 'פתח', אומר (שלישי) כי לא ייתכן לקיים את הבחירות הכלליות לרשות הפלסטינית ללא השתתפות כל המצביעים, ובכלל זה בני העם הפלסטיני ברצועת עזה וב"מזרח ירושלים הכבושה". על כך מדווח אתר "ספא".

במכתב ששלח לשרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי, האיחוד האפריקאי, אמריקה הלטינית, אוסטרליה, ניו זילנד, הודו, פקיסטן, דרום אפריקה והאו"ם, כתב עריקאת: "בהתאם להסכמים ולפרוטוקולים החתומים (בין ישראל לפלסטינים) חובה לקבל ערבויות להבטיח שממשלת הכיבוש לא תמנע את תהליך הבחירות במזרח ירושלים".

עריקאת טען, כי המצב בירושלים "הכבושה" חמור, כיוון שישראל פועלת נגד התושבים הפלסטינים ומנסה להטיל עליהם מורא בהקשר לבחירות, ועל בסיס זה הוא קרא לקהילה הבינלאומית לסייע לרשות הפלסטינית לקיים את הבחירות ללא איומים מצידן של "רשויות הכיבוש".

לדבריו, צריך שהבוחרים הפלסטינים, בפרט בירושלים המזרחית, ייהנו מחופש תנועה אל הקלפיות ללא מגבלות בלתי מוצדקות, מחופש ביטוי של עמדותיהם הפוליטיות, מיכולת לממש את זכותם לקיים תעמולת בחירות ולהצביע ללא חשש מפני פעילות הרשויות נגדם.

הרשות הפלסטינית וחמאס הסכימו על עריכת בחירות כלליות לפרלמנט ולנשיאות הפלסטינית. חמאס עודנה דורשת גם לקיים בחירות למוסדות אש"ף ולהקים הנהגה פלסטינית זמנית חדשה.