דובאי
דובאיצילום: ISTOCK

תערוכת 'אקספרו' הבינלאומית לחדשנות שתתקיים בשנה הבאה בדובאי, אמירות באיחוד האמירויות, תהיה פתוחה לראשונה גם לבעלי דרכון ישראלי. כך מדווח העיתון 'ידיעות אחרונות'.

העיתון מציין כי דובאי נחשבת למדינה הערבית המודרנית והמתקדמת ביותר בעולם. התערוכה הצפויה להתקיים בשנה הבאה בבירת האמירות, העיר דובאי, נערכת אחת לחמש שנים והיא נחשבת ל"אולימפיאדה של החדשנות". לכל מדינה המשתתפת באירוע מוקם ביתן בו היא מציגה את פיתוחיה החדשניים, ההמצאות והטכנולוגיות שפותחו בה.

בתערוכה המתקרבת תציג גם ישראל ביתן ובו חידושים ופתרונות בתחומים של מוביליות, קיימות וחדשנות. התערוכה, שתימשך שישה חודשים, צפויה למשוך אליה מיליוני מבקרים, ובהם גם תיירים מכל העולם.

גורמים בהנהלת האקספו, שמציגים בימים אלה ביריד התיירות העולמי בלונדון, אישרו אתמול ל"ידיעות אחרונות" כי שלטונות האמירויות מתכוונים להתיר לתיירים ישראלים לבקר במדינה ובתערוכה.

עוד מצוטט גורם נוסף המאשר את דבר קיומם של מגעים בין שתי המדינות: "תערוכת האסקפו עשויה להיות הפיילוט, שבמהלכו יורשה לתיירים ישראלים לבקר במדינה. אבל גם אחרי שהתערוכה תינעל, השלטונות באמירויות ישאירו את שערי המדינה פתוחים לתיירים הישראלים".

"אהלן וסהלן, ברוכים הבאים" - אישר אתמול גם מוחמד חאטר, סגן ראש מנהלת התיירות של אמירות ראס אל־ח'יימה. "ישראלים יוכלו לבקר באקספו ואני מאמין שאינשאללה הם יבואו לבקר גם אחרי התערוכה. כבר עתה נכנסים למדינה כמה מאות ישראלים בטפטופים ונשמח לארח את כולכם".

גורם אמריקאי המקורב לשלטונות האמירויות אישר לעיתון כי השלטונות צפויים לפתוח את שערי המדינה לישראלים. האמירתים רוצים לא רק את התיירים הישראלים, אלא גם את היזמים הישראלים - ועל כן צפויים להקל על נוהלי הכניסה למדינה ולאפשר לבעלי דרכון ישראלי לבקר בה, ללא סידורים מיוחדים.