מוטי יוגב
מוטי יוגבPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) קורא לראשי המפלגות הגדולות לגבש ממשלת אחדות, והזהיר מבחירות נוספות שיעמיקו את הקיפאון במשרדי הממשלה ויפגעו באזרחי ישראל.

"כמי שביקר אתמול במכון לחקר השואה, שם עולם, כשיצאתי אמרתי שצריך להביא לכאן לביקור את בנימין נתניהו, בני גנץ ואת אביגדור ליברמן. ואולי אחרי יציאה של שעה משם הפרופורציות ישתנו והרצון לוותר הדדית ולהגיע לממשלת אחדות יבוא על מקומו מהר יותר. לזה מכוונות תוצאות הבחירות", אמר יוגב.

בראיון לרדיו דרום התייחס יוגב גם לאפשרות שהממשלה הבאה תקום לאחר בחירה ישירה בין נתניהו לגנץ, ''זה רעיון של ברירת מחדל. במידה ששום דבר אחר לא יעלה, ממשלת אחדות או חזרה של ליברמן לגוש הימין, אז יכול להיות.

"יש נקודות תורפה שאינן פתירות, אך יש פה גם נקודה אחת לזכות: לחסוך מערכת בחירות שלישית במהלך שנה, שבאמת משתקת את המדינה בהרבה אתגרים, חברתיים ואחרים. אתמול נערך בכנסת מפגש חירום בנושא הבריאות, הקשיים במערכת הם אינם אשמה של אדם, אלא פרי של שיתוק תקציבי".

לעומת זאת הדגיש יוגב כי "מערכת הביטחון עדיין כן עובדת – את זה צריך לומר גם לאויבנו".

באשר למתיחות המתמשכת בדרום, אמר יוגב כי "השאלה היא מתי ולא האם תצטרך ישראל להשמיד תשתיות טרור בעזה, ותצטרך לקחת אחריות על ההומניטריה שם. עד שלא נשוב ונחזיר לשם אחיזה ישראלית איתנה נמשיך לחטוף משם. אלו פירותיה הבאושים של תכנית ההתנתקות.

"משעה שרעיון ההתנתקות עלה, ברגע שעזבנו את האזורים האורבניים של העיר עזה, מחנות המרכז – חאן יונס ורפיח – משם התגבר הטרור, כפי שהתגבר ביהודה ושומרון. ביהודה ושומרון השבנו לעצמנו את האחריות הביטחונית וההומניטרית והיום אנחנו מסכלים 90% מהפיגועים.

''ברצועת עזה ברחנו, ומי שבורח מטרור – הטרור רודף אחריו. לא ישנה המצב הפוליטי, כל ממשלה שתקום בישראל תצטרך להגן על אזרחיה".