ברקוביץ' ובן ארי בסיור בעיר העתיקה
ברקוביץ' ובן ארי בסיור בעיר העתיקהצילום: התעוררות

חברי מועצת העיר ירושלים מטעם סיעת התעוררות, עופר ברקוביץ, דן אילוז ויוסף שפייזר, סיירו השבוע בעיר העתיקה בהדרכת מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי הרצל בן ארי.

הסיור עבר במספר אתרי המורשת היהודית ביניהם בית כנסת החורבה, בית כנסת תפארת ישראל אשר מצוי בתהליכי בנייה, הבריכה המדורגת, הבית השרוף, אתר ההנצחה ללוחמי הרובע וכמובן הכותל.

במהלך הסיור עלה הצורך בהנגשת רחבת הכותל באמצעות שתי מעליות ובמה לצפייה, שיפוץ החומה הרחבה, ושחזור בית הכנסת "תפארת ישראל".

ברקוביץ אמר בסיום הסיור כי ''התעוררות'' מחוייבת לשדרוג הרובע תוך שימור המרקם ההיסטורי: "אני מאמין כי כל ילד ישראלי צריך להכיר את המורשת ההיסטורית של העיר ושל העם היהודי דרך האתרים המרתקים ברובע וצריך לפעול לכך. אני מאמין כי לצד שמירה על הקיים יש לשלב תערוכות אומנות ואירועי תרבות, להחיות אתרים היסטוריים באמצעות שווקים אותנטיים ומתחברים למסורת, לעודד בתי קפה איכותיים וחנויות בוטיק".

ברקוביץ הוסיף עוד כי החזון של בן ארי להפוך את העיר העתיקה והדרך אל הכותל ''מפרוזדור לטרקלין" הוא נכון וראוי: "כך כל איזורי העיר העתיקה יהפכו למקום עלייה לרגל, לכלל באי העולם וכל תושבי ירושלים. אנחנו נמשיך יחד לחזק את הקשר שלנו לרובע היהודי, לשדרוגו, להקלת התנועה בו וליצירת אטרקציות משמעותיות בו".

ברקוביץ', אילוז ובן ארי
ברקוביץ', אילוז ובן אריצילום: התעוררות