משטרה צבאית. אילוסטרציה
משטרה צבאית. אילוסטרציהצילום: קובי ריכטר/TPS

תשעת לוחמי "כפיר" שעצורים בחשד לתקיפת צעירים הבדואים בתחנת הדלק הסמוכה לרהט, סירבו בשבוע שעבר להיפגש עם המג"ד שלהם, סא"ל ניתאי עוקשי, בזמן שעשה את דרכו לכלא, כך נודע היום (רביעי) לחדשות 12.

אחד החיילים סיפר למקורביו כי החיילים אמרו למג"ד: "אנחנו מרגישים שפגעת בנו, מרגישים שצה"ל הפקיר אותנו, מרגישים שלא יכול להיות מצב שלוחמים שביצעו את המשימה כלואים בכלא צבאי לתקופה כה ארוכה, היינו מצפים לגיבוי, היינו מצפים שתשכב על הגדר בשביל החיילים שלך, לצערנו זה לא קרה ולכן אנחנו מסרבים להיפגש איתך".

התקרית האלימה התרחשה בתחנת דלק הסמוכה לעיר רהט בדרום לפני כשבועיים, אז כאשר הגיע מיניבוס ועליו 25 חיילים לתחנת הדלק, כאשר בה באותה עת ישבה במקום קבוצה של צעירים תושבי רהט והסביבה.

לדברי אחד המותקפים, החיילים התחילו לקלל ופתחו בקריאות "מוות לערבים" ו-"ערבים מסריחים". אז החלה תגרה אלימה בין שתי הקבוצות. מנגד טען אביו של אחד הלוחמים, "הייתה להם תגרה עם הבדואים שבאו לשלוף להם סכין והם הגיבו".

"הבן שלי ריתק את זה שבא לדקור אותו ומפה התחילה התגרה וגם החיילים האחרים נכנסו שם. הם לא עבריינים", הוסיף האב.

"מדובר בחיילים שמייצגים את מדינת ישראל שהגיעו לתחנת דלק להתרענן, ויושבים שם חבורת ערבים שמתחילה לגדף ולקלל אותם ובסופו של דבר שהם מנסים להעלות לאוטובוס מישהו צועק 'בוא אני אדקור אותך', רץ לכיוונו ואז הבן שלי התחיל להגיב כי הוא היה מפקד הכוח ואז זה התפתח בצורה כזו שהיו חייבים לטפל בהם".