שר החינוך הרב רפי פרץ
שר החינוך הרב רפי פרץצילום: אהוד אמיתון/TPS

פרופ' שמגר בן אליהו, מי שכיהן בעבר כראש החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב ונחשב מומחה בעל שם עולמי לחקר השפעת מערכת העצבים על המערכת החיסונית, הוא המועמד למלא את אחד המקומות הפנויים בוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה.

שמו של הפרופ' הועלה על ידי נציגי האוניברסיטה והתברר כי הוא אינו צפוי לתקוע מהלכים הקשורים לאוניברסיטת אריאל, כפי שעשו בעבר נציגים מטעם האקדמיה, צעד ששר החינוך מעוניין למנוע.

בן אליהו נחשב מוסכם על כל הצדדים המעורבים, הן על ראשי ועד האוניברסיטאות (ור"ה) והן על ידי הרב פרץ, לאחר שזכה להמלצות חמות.

מינויו יועלה בישיבת המל"ג שתתקיים בשבוע הבא וצפוי לזכות לאישור.

בערוץ 7 נחשף בחודש אוגוסט כי ועד ראשי האוניברסיטאות התעקש על מינויה של פרופ' רבקה כרמי, לשעבר נשיאת אוניברסיטת בן גוריון לצד מינויו של בן אליהו.

עם זאת השר הרב פרץ הטיל וטו על המועמדות לאחר שהבין שכרמי התנגדה מתחילת הדרך לפקולטה לרפואה באריאל ואף הובילה מהלכים נגדה כששימשה כיו"ר ור"ה.

במקביל מקדם שר החינוך מינוי של מועמד נוסף לקראת ישיבת המל"ג הבאה ולאחר הסרת מועמדות כרמי, ייתכן מאוד כי יהיה מדובר בנציג מטעם הטכניון, בשל דרישת ראשי האוניברסיטאות לאייש את התפקיד באדם מתחום המדעים המדוייקים.