דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

בדרך להדחה? יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי, אדם שיף, הודיע אתמול כי ההליכים הפומביים להדחת הנשיא טראמפ מתפקידו, יחלו בשבוע הבא.

זאת, לאחר שעד כה נערכו מספר שימועים לעדים שזומנו על ידי הוועדה, אך אלו התקיימו בדלתיים סגורות, ורק לאחר מכן פורסמו תמלילים של חלק מהעדויות הללו.

הליך ההדחה נגד טראמפ הנו צעד שנוי במחלוקת, כשבמפלגה הדמוקרטית תומכים בו בכל הכח, ומבקשים להשפיל באמצעותו את הנשיא המכהן, ואילו במפלגה הרפובליקנית טוענים כי הדמוקרטים עושים שימוש לרעה בסמכויות שניתנו להם, וכי כל מטרתם היא להטריד את הנשיא ולהשחיר את פניו בתקשורת.

בפועל, גם הדמוקרטים יודעים היטב שהם אינם יכולים להביא את הליך ההדחה להשלמתו ולהדחת הנשיא טראמפ, בין היתר בשל העובדה שבסנאט מכהן רוב רפובליקני התומך בטראמפ, וכדי להדיח נשיא יש צורך בתמיכה של שני שלישים מהסנאט, דבר שההיתכנות שלו במהלך הקדנציה הנוכחית בלתי סבירה בעליל.

מוקדם יותר השבוע, פורסמו תמלילים מתוך עדויות שמסרו בפני הוועדה שני בכירים במזכירות המדינה האמריקאית, ומהם עולות האשמות חמורות כנגד טראמפ, כשבמרכזן הטענה שטראמפ השתמש במזכירות המדינה ככלי פוליטי, וכי עובדי המחלקה והשגרירים הבינו כי תפקידם לשרת את האינטרסים של טראמפ, ולא את של ארה"ב כולה.

"ההרגשה היתה שאין לנו גיבוי ממחלקת המדינה לומר את מה שאנחנו רוצים לומר, וכי הדבר היחיד שמצופה מאתנו לומר זה רק מה שמשרת את האינטרסים של הנשיא", הם טענו.